باهنر در نشست خبری:

کسی نباید اینگونه القا کند که دولت منتخب ناکارآمد است | رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر کسی بخواهد ثابت کند دولتی که سر کار آمده ناکارآمد است در نیت او باید شک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با بیان اینکه این انتخابات را می‌شود به مسابقه و تیم باشگاهی تشبیه کنیم، گفت: این وسط فول و اوت و پنالتی هم بوده اما باید قبول کنیم این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود ما با نوبه خود تبریک عرض می‌کنیم و باید باور کنیم این تیم ملی است و باید با رقبای خارجی رقابت کند. چه با کشورهای متخاصم چه رقیب در بعد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه کسانی که نگاهشان به پیروزی جمهوری اسلامی است ما باید خودمان را تمرین بدهیم که دولت را تیم ملی بدانیم حتی رقبا هم تلاش کنند این تیم در مسابقات پیروز شود چون موفقیت دولت موفقیت نظام است.

او تاکید کرد: این دفعه هم دو تیمی که رقابت کردند، عده و عده بالایی جلب کردند یک طرف چهل درصد یک طرف شصت درصد ارا را کسب کرد اما همه باید باور کنند رییس‌جمهور برای ‌صددرصد مردم است و هشتاد میلیون نفر چشم به او دارند و چهل درصد هم بدانند که دولت را باید در حصول اهدافی که به نفع نظام است و امنیت ملی را تامین می‌کند پشتیبانی و رصد کنند.

باهنر خاطرنشان کرد: اگر نقدی هم وجود دارد باید نقد مشفقانه باشد نه به این امید که ثابت کند دولت ناکارآمد است بلکه تلاش کند این‌ها را تبدیل به کارآمدی کند. با رصد و نقد مشفقانه و نقد عادلانه و عالمانه ممکن است دولت در میدان عمل از برخی وعده‌ها غفلت کند مسائلی همچون رکود و اشتغال و رفاه و بعضی مسائل مثل محیط‌زیست و آب و نگاه به بازار بیرون برای صادرات غیرنفتی و راه‌اندازی پیشران‌های اقتصادی مثل مسکن و نفت و گاز و پروژه‌های عمرانی دولت و بدهی‌هایی که دولت به جاهای مختلف دارد باید حل و فصل شود و نظام بانکی باید اصلاح شود و به کمک تولید بیاید .

او عنوان کرد: در همه اینها تحقیقا وحدت نظر وجود دارد و دو طرف رقابت بر حل این مشکلات وحدت نظر داشتند البته راه کارهای متفاوت داشتند اما هدف یکی بود. آنان باید همت کنند و هم پویاتر و کارآمدتر و مدبرتر و البته با کابینه‌ای جوان‌تر کار را پیش برند.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: خود حضرت آقا در میان تبریک‌شان اشاره‌ای به مدیران جوان داشتند که کابینه باید از آن حالت خستگی بیرون بیاید و مسیر را دنبال کند البته مسائل دیگری هم هست که ظاهرا اقتصادی نیست اما ریشه اقتصادی دارد مثل مسائل اجتماعی و میزان طلاق و حاشیه نشینی و اعتیاد و محیط زیست که باید دولت در آن دقت داشته باشد و حتما همه اردوگاه رقیب برای کمک به دولت اراده کند.

او افزود: نکته دیگر اینکه در اوایل دولت روحانی خدمت ایشان عرض کردم و به وزرا هم گفتم بیایید سنت حسنه‌ای برای خود بگذارید و آن این که وزرا و استانداران مسئولان قبلی خود را در جلساتی ماهیانه و فصلی دعوت کنند و هم‌اندیشی کنند برخی وزرای قبلی ممکن است در دسترس نباشند اما تعداد زیادی در دسترس هستند بیایید جلسه ماهیانه و فصلی با هم بگذارید این هم صله‌رحم است هم تندی رقابت را تخفیف می‌دهد هم می‌شود از مشورت این‌ها استفاده کرد. البته او موظف به اجرای مشورت‌ها نیست اما می‌تواند این‌ها را بشنود. این می‌تواند قدرت نرمی که گفتم  ایجاد کند و هم اینکه شکوه عظمت حضور مردم را افزایش دهد باید همه تمرین کنیم رقابت‌ها مختص انتخابات است و بعد از آن رفاقت است و نقدها باید عادلانه باشد.

باهنر در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان با وجود اجماع این‌بار پیروز نشدند، گفت: معمولا دولت‌ها دودوره‌ای هستند برخی می‌گفتند در این وسط رقابت درست نیست اما اگر رقابت جدی وجود نداشت ما این حضور را نداشتیم این رقابت‌ها کمک می‌کند برای حضور انبوه مردم پای صندوق این رکورد ۷۲ درصدی که بعضا از ۸۰ درصد هم گذشته باید لوازمی داشته باشد

او با بیان اینکه حضور مردم این‌قدر مثبت بود که اصولگرایان توانستند وحدت کنند و چهل درصد آرا را به دست بیاورند، گفت: رییس جمهور شصت درصد آرا را دارد اما این چهل درصد هم نظارت می‌کند توصیه من این است اگر نقد هست باید عادلانه و عالمانه باشد برای حل مشکلات مردم و نواقص کار دولت باشد نه افزون کردن آن. اگر کسی بخواهد ثابت کند دولتی که سر کار آمده ناکارآمد است در نیت او باید شک کرد الان همه باید تلاش کنند دولت در مطالبات اصلی مردم منضبط و بصیر باشد.

باهنر خاطرنشان کرد: به دولت توصیه می‌کنیم کارهای نیمه تمام خود را تمام کند. حتما باید دولت سرحال‌تر باشد. البته اعضای دولت یازدهم کارآمدی زیادی داشتند برخی نیروهای خوب و انقلابی هستند اما دیگر وضعیت جسمی برخی از آنها برای دولت مناسب نیست.

او ادامه داد: متاسفانه مسئولان رده بالا باید در کشور ما روزی ۱۶ ساعت کار کنند ما امیدواریم آنقدر نظام اداری اصلاح شود که نیازی به این همه کار نباشد. اما توان جسمی آنها هم بحث مهمی است دولت باید کارهای گذشته را دنبال و برخی مسیرها را اصلاح کند. تدبیر دولت خوب بوده اما شجاعت حرکت آن باید بیشتر شود برخی کارها را می‌شود متحول کرد. مثلا دولت بارها گفته درآمد ما مالیات و نفت است. این دو کل درآمد دولت است اما این‌ها قابل تحول هستند.

باهنر در مورد استعفای ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان ۲۸ سال است مسئول دفتر بازرسی هستند من زمانی که برای مجلس دهم ثبت نام نکردم خیلی‌ها می‌پرسیدند چرا؟ من می‌گفتم من ‌۲۸ سال این راه را رفتم شاید آقای ناطق هم می‌خواست نیروی جوان‌تری بیاید. تا جایی که من می‌شناسم ایشان خود را سرباز نظام می‌داند بارها از زبان ایشان شنیدم تبعیت ایشان از رهبری در حدی است که بارها به رهبری هم گفتند اگر رهبر امر کنند ایشان برود میرجاوه مسئول سیاسی عقیدتی آنجا شود ایشان تبعیت میکند. خود ایشان مقلد رهبر هستند شاید به دلیل کبر سن و تکراری بودن کار بوذه که ایشان از بازرسی استعفا دادند.

او تاکید کرد: در رابطه با مجمع همان‌طور که می‌دانید قرار بر این بوده که دوره مجمع پنج ساله باشد و افراد حقیقی و حقوقی را رهبر انقلاب مشخص کنند. این تاریخ تمام شده و باید اعضای جدید مجمع منصوب شوند. اولا تمدید این دوره هیچ مشکل حقوقی ندارد همین که افراد جدید نصب نشدند یعنی این دوره ادامه دارد. این مجمع قانون دقیقی ندارد یعنی دوره قانونی ندارد و با اراده رهبری است فکر کنم در خرداد ماه این مساله تعیین تکلیف می‌شود و ریاست و ترکیب اعضای مجمع تعیین می‌شود.

Share