مسئول ستاد دیه استان گیلان

چشمان ۸۰۰ نفر از زندانیان گیلانی جرائم غیر عمد به خیرین دوخته شده است

مسئول ستاد دیه استان گیلان در پایان اظهار کرد: چشمان ۸۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده هایشان به شما خیرین دوخته شده است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در مراسم هماهنگی برگزاری جشن گلریزان با بیان اینکه در ایام ماه ضیافت الله هستیم گفت: ماه رمضان ماه خدا است و به مهمانی خدا دعوت شدیم.

سیروس شفقی با بین اینکه کمک به نیازمندان در فرهنگ و آموزه های دینی و اسلامی- ایرانی وجود دارد اظهار کرد: مراسم جشن گلریزان از سوی ستاد دیه استان گیلان برگزار میشود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در زندان بسر می‌برند بر اثر جرائم غیر عمد است. ممکن است فرد در زندان قرار بگیرد اما با نبودن او در کنار خانواده آسیبهای اجتماعی جدی به جامعه وارد میشود.

فرماندار رشت ادامه داد: امروز نگاه بسیاری از این افراد به دست خیرخواهانه شما عزیزان است تا ان شالله با همت شما خیرین گره از مشکلات این مردم باز کنیم.

در ادامه حمید کامران زاده مسئول ستاد دیه استان گیلان با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: این امام عزیز را کریم اهل بیت نامیدند و ما در روز میلادشان اینحا جمع شدبم تا بتوانیم راه و منش این امام بزرگوار را سر لوحه زندگی خود قرار بدهیم.

کامران زاده گفت: ستاد دیه ۲۶ سال پیش توسط شهید لاجوردی تاسیس شد و تا امروز به فضل خداوند ادامه دارد. این ستاد برای کسانی که جرائم غیر عمد مرتکب شده اند و توانایی مالی ندارند فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در ۸ ساله گذشته بیشترین آزادی جرائم غیر عمد را در گیلان داشتیم و این به علت همکاری دقیق و توجه زیاد ستاد دیه به احوالات زندانیان استان بوده است.

کامران زاده با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد در گیلان داشتیم یادآور شد: این تعداد زندانی رقمی بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان محکومیت داشتند که از این میزان ۴۴درصد محکومت رضایت داده شد.

مسئول ستاد دیه استان گیلان در مورد صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال گذشته استان از این صندوق ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان استفاده کردیم. و در بعضی از موارد نیز وام با سود ۴ درصد که دولت و مجلس برای کمک به زندانیان به ستاد دیه تخصیص داده است استفاده کردیم.

کامران زاده افزود: در ۸ سال گذشته هفت هزار زندانی جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند که میزان مبلغ محکومیت آنان ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۸۰ میلیارد یعنی ۷۷ درصد رضایت داده شد و نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق گرفتیم.

وی به مراسم به گلریزان سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشت ۲۷۸ زندانی جرائم غیر عمد استان را توانستیم با همت مردم گیلان که مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند آزاد کنیم.

مسئول ستاد دیه استان گیلان در پایان اظهار کرد: چشمان ۸۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده هایشان به شما خیرین دوخته شده است و امیدواریم که این قدمها در چنین روز مبارکی جز اعمال نیک در دفتر اعمال همه ما ثبت گردد.

Share