تنش در منطقه:

پس از عربستان، بحرین و مصر، امارات نیز روابط خود با قطر را قطع کرد

امارات متحده عربی اعلام کرد که روابط خود با قطر را قطع کرده و از همه قطری هایی که در این کشور هستند خواست اراضی امارات را ترک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، دولت امارات امروز-دوشنبه- اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده است و از ورود قطری ها به این کشور جلوگیری می کند، همچنین به قطری های مقیم یا مسافر در امارات ۱۴ روز مهلت داده است که بنابر دلایل امنیتی اراضی امارات را ترک کنند.
خبرگزاری رسمی امارات در حساب خود در توییتر نوشت:«امارات تصمیم به قطع روابط خود با قطر از جمله روابط دیپلماتیک گرفته است و به دیپلمات های قطری ۴۸ ساعت مهلت داده است که اراضی امارات را ترک کنند».
این خبرگزاری تأکید کرد« امارات تصمیم به جلوگیری از ورود یا عبور شهروندان قطری به امارات گرفته است.امارات همچنین از مسافرت شهروندان اماراتی به کشور قطر یا اقامت در آن یا عبور از این کشور جلوگیری می کند».
پیش از این عربستان سعودی، بحرین و مصر نیز روابط خود را با قطر قطع کرده بودند.

روز گذشته شبگه خبری الجزیره متن ایمیل های هک شده سفیر امارات در آمریکا را منتشر کرد؛ ایمیل هایی که نشان می دهد کشور امارات متحده عربی، تلاش هایی را برای دخالت در ایران، قطر و کویت انجام داده است. انتشار این ایمیل ها به شدت مقامات اماراتی را عصبانی کرده بود.

پس از هک ایمیل‌های سفیر امارات متحده عربی در آمریکا، مشخص شد که «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها / Foundation for Defense of Democracies» متعلق به یک میلیاردر اسرائیل، نقش موثری در پیشبرد سیاست‌های امارات متحده از جمله تلاش برای ضربه به رقبای منطقه‌ای امارات (به زعم امارات) نظیر ایران، قطر و کویت داشته است.

در ماه می امیر قطر به شدت از کشورهای عربی به دلیل افزایش تنش ها با ایران انتقاد کرد؛ انتقادی که بعدا به دلیل فشار کشورهای عربی، قطر ناچار به تکذیب آن شد و حتی اعلام کرد که حسای توئیتری امیر این کشور هک شده است.

Share