نوبخت در نشست خبری:

پاسخ سپاه عزیز به تروریست‌های داعش نمادی از اقتدار ملی است | پیروز برجام هستیم

سخنگوی دولت شلیک موشک از جانب سپاه پاسداران به مقر داعش در سوریه را نماد اقتدار ملی ایران برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران، با تقدیر از اقتدار سپاه در حمله موشکی به مقر داعش در دیرالزور گفت:  اگر ٢٩ اردیبهشت به عنوان نماد اسنجام ملی بیان شود پاسخ سپاه به داعش نمادی از اقتدار ملی است و این اقتدار نشان می دهد که فقط در جهت امنیت ملی نیست و فراتر از آن، امنیت منطقه هم است. داعش پدیده تروریستی است که امنیت منطقه را مخدوش کرده و نشان داده جمهوی اسلامی در مبارزه با تروریست ها امنیت منطقه را در صدر برنامه ها دارد.

وی اظهار داشت: همسایه های ما باید از اقتدار ما خرسند بوده و احساس آرامش داشته باشند، از این رو از همه کسانی که در این اقتدار ملی سهم داشتند و همچنین راهنمایی های رهبری، حمایت های دولت و رشادت های فرزندان عزیزمان در سپاه و نیروهای مسلح قدردانی می کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در کنار این فعالیت های نظامی، فعالیت های امنیتی نیز صورت گرفت و سربازان خوشنام ولی گمنام وزارت اطلاعات توانستند با شناسایی اعضای تروریست ها در ایران این اقدام نظامی صورت گرفته را تکمیل کنند.

حمله موشکی سپاه طبق روال قانونی کشور صورت گرفته است

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام سپاه با اطلاع دولت و شورای عالی امنیت ملی بوده است، گفت: تنبیه و مجازات تروریست هایی که بزدلانه در تهران عملیات تروریستی داشتند توسط سپاه پاسداران در مسیر درست و طبق روال قانونی که در کشور بوده صورت گرفته است.

سخنگوی دولت درباره تصمیم های آمریکا علیه ایران گفت: ما هیچ گاه بر اساس اطمینان به طرف مقابل برجام را قبول نکردیم.

وی با بیان اینکه ما در این موضوع متضرر نیستیم، تصریح کرد: ما با برجام توانستیم یک مقطعی به جهان اثبات کنیم که فعالیت نظامی ایران صلح آمیز است.

ما پیروز برجام هستیم

سخنگوی دولت ادامه داد: با این موضوع صحنه کاملا عوض می شود و آمریکا در جایی قرار می گیرد که تنش آفرین و ناقض عهدهای بین المللی شناخته می شود؛ بنابراین نسبت به موضوع برجام دست بالا داریم.

نوبخت توضیح داد: اگر هم به قبل از برجام برگردیم ضرر نکرده ایم و ما پیروز میدان هستیم؛ چرا که برای ملت ما و جهانیان مشخص شد که آمریکایی ها چقدر نسبت به تعهدات اخلاقی و بین المللی‌شان عهدشکن هستند.

وی همچنین در خصوص روابط تجاری ایران و قطر گفت: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف به بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه است که قطر هم شامل آن می شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: قطعا در شرایطی که قطر در آن قرار دارد باید کمک کرد که این مرحله گذار با موفقیت سپری شود و یک بدعت جدید در کشورهای منطقه رخ ندهد که فکر کنند از طریق حصر اقتصادی و یا حمله نظامی می توانند سیاست های خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند؛ لذا باید تلاش کنیم این روش غیرمنطقی را به روابط منطقی و حسنه بین کشورها تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید از طریق اعمال خشونت سیاست هایشان را پیش ببرند، افزود: در برخی از کشورها بمب خوشه ای می ریزند و یا با بلای قحطی می خواهند مردم قطر را از پای دربیاورند؛ این هیچ نسبتی با رهبری جهان اسلام ندارد.

ادامه دارد…

Share