فرماندار فومن در جلسه شورای اداری:

وضعیت فومن درحوزه عمرانی نسبت به سایر شهرستان‌های استان مطلوب نیست

حسین اسماعیل پور در جلسه شورای اداری که ظهر شنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی چندمورد بوده که طی سال های گذشته دغدغه مردم فومن محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار فومن با تأکید برضرورت توجه به حوزه عمرانی و آبادانی شهرستان، گفت: متاسفانه وضعیت شهرستان فومن در حوزه عمرانی نسبت به سایر شهرستان ها در استان گیلان مطلوب نیست.
حسین اسماعیل پور در جلسه شورای اداری که ظهر شنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی چندمورد بوده که طی سال های گذشته دغدغه مردم فومن محسوب می شود.
وی با بیان اینکه توسعه جاده فومن به ماسوله یکی از مهم ترین اولویت های شهرستان بوده که نیازمند اعتبارات ملی است، افزود: با توجه به پیگیری های نماینده شهرستان در کمیسیون عمران مجلس ماه های آتی شاهد وقوع اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
فرماندار فومن با اشاره به مسیر ارتباطی فومن به خلخال، گفت: اجرای این پروژه نیز از مطالبات مردم شهرستان است البته لازم به ذکر بوده که خلخال به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده ولی متاسفانه بخش تعهدی شهرستان فومن همچنان باقی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه عمرانی وضعیت شهرستان فومن نسبت به سایر شهرستان ها مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: البته عوامل اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه فعالیت های مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد و باید تلاش بیشتری در این حوزه در سطح شهرستان صورت گیرد.
اسماعیل پور با تأکید بر رهاشدن برخی از پروژه ها در نقاط حساس شهرستان، تصریح کرد: متاسفانه پیمانکاران به رغم اتمام کار نواقض جزئی پروژه ها را برطرف نکرده و آن را منوط به دریافت مطالبات خود کرده اند.
وی در ادامه یکی دیگر از مطالبات مردمی را کانال آب رسانی مسیر قلعه رودخان به سمت جاده ماسوله عنوان کرد و یادآورشد: امسال این راه ارتباطی آسفالت شده که هدف از اجرای این پروژه کاهش بار ترافیک در فومن و همچنین ایجاد و معرفی یک مسیر گردشگری جدید است.
فرماندار فومن توسعه زیرساخت های گردشگری با کمک به عوامل اقتصادی و اجتماعی در روستاها شهرستان را یکی از مهم ترین اولویت ها اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت بیشتر در این مسیر نیازمند ایجاد یک حفاظ های امنیتی در مسیر کانال هستیم، گفت: به همین منظور نیازمند همکاری مسئولان امر هستیم.
اسماعیل پور در ادامه به استقرار ماشین آلات سنگین راهداری در مرکز استان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۵ مورد ریزش کوه در منطقه ماسوله رخ می دهد که  استقرار این ماشین آلات در شهرستان هایی همانند فومن الزامی و ضروری است.

اعتبارات تخصیص نیافت

مهندس عادلی مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته در ردیف های استانی حدود ۵۰ پروژه در نظر گرفته شده بود.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۸ پروژه مربوط به راه بوده است، افزود: برای اجرای این تعداد پروژه نیز حدود ۸۸ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه این میزان اعتبار تخصیص نیافته است، گفت: در مجموع از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده تنها حدود ۱۳۵ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته که معادل ۱۰ درصد از اعتبارات است.
وی با بیان اینکه راه و شهرسازی در سطح شهرستان فومن فعالیت خوبی در زمینه نهضت آسفالت انجام داده است، خاطرنشان کرد: طی سه ماهه گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان فومن آسفالت شده است.
عادلی این میزان را بالاترین آمار در سطح شهرستان های استان گیلان عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۱ کیلومتر آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن در قالب ۱۷ پروژه اجرای شده است.
به گفته این مسئول برای اجرای این تعداد پروژه حدود ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان جدای از سایر پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا است.

Share