فردین نظیری: امیدوارم منطقه حفاظت شده لیسار احیا شود

نمایشگاه عکس پرندگان منحصر به فرد ایران و گیلان در تالش+ گزارش تصویری

نظیری با اشاره به تنوع موجودات در منطقه لیسار گفت: امیدوارم این منطقه با تلاش مردم، فعالان محیط زیست و سازمان محیط زیست احیا شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس پرندگان منطقه حفاظت شده لیسار در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تالش افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل ۲۸ قطعه عکس فردین نظیری فعال زیست محیطی منطقه است.

نظری در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: تاکنون ۲۲۰ پرنده در منطقه را با عکس ثبت کرده و این موارد ثبت شده شامل ۷ گونه کمیاب است.

وی در ادامه گفت: در طی سالهای عکسبرداری از پرندگان منطقه موفق به ثبت یک گونه جدید در استان گیلان، یک گونه در ایران و ۵ گونه کمیاب در ایران شده که همگی در محدوده منطقه حفاظت شده لیسار شناسایی شده است.

نظری با اشاره به تنوع موجودات در این منطقه گفت: امیدوارم این منطقه با تلاش مردم، فعالان محیط زیست و سازمان محیط زیست احیا شود.

وی خاطر نشان کرد: پرنده نگری و مشاهده محل زیست موجودات زنده یکی از شاخه های جدید طبیعت گردی است که می تواند موجب حفظ محیط زیست، ایجاد فرصتهای اشتغال و رونق اقتصاد منطقه شود.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت یک هفته برگزار می شود.

منطقه حفاظت شده لیسار شامل عرصه های تالابی، جلگه ای، جنگلی و کوهستانی است که در غرب گیلان و قسمتهایی از استان اردبیل واقع شده است.

Share