به منظور گرامیداشت یاد استاد کیومرث صابری (گل آقا)؛

نخستین همایش ملی «طنز پهلو» در فومن برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برگزاری نخستین همایش ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان«طنزپهلو» به منظور گرامیداشت یاد استاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یوسف نیک انجام در نشست با اصحاب رسانه که عصر یکشنبه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: همانند سال گذشته مراسم یادبود استاد کیومرث صابری فومنی در شهرستان فومن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال سبک و سیاق این برنامه متفاوت تر از سال گذشته است، افزود: به همین منظور و براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال نخستین همایش ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو» با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره طنز پرداز بزرگ ایرانی و اهل شهرستان فومن استاد «کیومرث صابری» معروف به «گل آقا» برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه این همایش روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر برگزار می شود، گفت: سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهدای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن میزبان این همایش است.

وی با تأکید براینکه محوریت این همایش نگاه ویژه به موضوع طنز معاصر است، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا از چهره های سرشناس در حوزه طنز معاصر و همکاران استاد کیومرث صابری در این برنامه استفاده شود.

نیک انجام در ادامه تصریح کرد: از جمله مهمانان کشوری این همایش «اسماعیل امینی» سردبیر سابق مجله گل آقا، رضا رفیع طنزپرداز، احمد عربانی کاریکاتوریست اصلی مجله گل آقا، محمود اکرامی از شاعران برتر کشور و همچنین استاد فرامرز ریحان صفت از جمله این افراد هستند.

به گفته این مسئول هرکدام از این افراد در حوزه تخصصی خود صحبت و به ابعاد مختلف طنز معاصر می پردازند.

وی همچنین به برخی از برنامه های جانبی این همایش نیز اشاره کرد و یادآورشد: تجلیل از نویسندگان منتخب شهرستانی و کاریکاتوریست های برتر استانی، اجرای زنده کاریکاتور در حاشیه سالن برنامه توسط اعضای انجمن کاریکاتور استان گیلان و قرائت اشعار طنز برخی از برنامه های درنظر گرفته شده برای این همایش هستند.

Share