امام جمعه موقت تالش

نباید نام امام را وارد بازی‌های سیاسی کنیم | هراس دشمن از مفهوم ولایت فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین نقدی با انتقاد از رفتار حاکمان کشورهای عرب منطقه گفت: امروز در برخی کشورها در مقابل سران استکبار ذلیلانه گام برداشته، شراب می نوشند و هدایای چند صد میلیون دلاری تقدیم می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین نقدی، امام جمعه موقت و مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق تالش در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع شهر تالش گفت: امام خمینی یکی از انسانهایی بود که با عمل به آیات قرآن و دستورات الهی رنگ خدایی گرفت و به همه رنگ خدایی داد.

وی در ادامه گفت: کلام امام در جان شنوندگان تاثیر گذار است و حتی افرادی که ایشان را ندیده اند نیز متاثر می شوند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق تالش افزود: امام تجسم اسلام و قرآن در در عصر حاضر بود که باید بیش از پیش ایشان را شناخت.

 خطیب جمعه خاطر نشان کرد: امام خمینی ره آرزوی چند صد ساله مسلمانان برای کنار زدن پادشاهان ظالم و وابسته را محقق کرد و موجب استقرار حکومت ولایت فقیه در کشور شد.

 نقدی امام(ره) را یک علامه خواند که بر گردن ایرانیان و غیر ایرانیان حق بزرگی دارند.

وی عزت مسلمانان در مقابل سران استکبار را از اندیشه های امام خمینی بیان و تصریح کرد: ایشان از اظهار عجز محمدرضا پهلوی در مقابل رییس جمهور آمریکا تا پایان عمر ناراحت بود و دیدار با فرستاده وقت اتحاد جماهیر شوروی را در محیطی ساده و بدور از ظواهر دنیا انجام داد.

 نقدی با انتقاد از رفتار حاکمان کشورهای عرب منطقه گفت: امروز در برخی کشورها در مقابل سران استکبار ذلیلانه گام برداشته، شراب می نوشند و هدایای چند صد میلیون دلاری تقدیم می کنند. این سران از اسلام حقیقی به دور هستند و در حالی که منافق صفت هستند اسلام را می فروشند.

امام جمعه موقت تالش گفت: بفرموده امام باید از غرب و شرق نهراسید و عرصه را بر آنان تنگ کرد. عزت مورد نظر امام (ره)، خدایی بود و از اسلام ناب محمدی کسب شده بود و از جنس همان عزت امام حسین (ع) است.

وی بنیانگذار انقلاب اسلامی را فردی توصیف کرد که عاشق خدا بود و با اینکه معصوم از گناه نبود تا مرزهای عصمت پیش رفت.

مدیر حوزه امام جعفر صادق تالش اضافه کرد: رهبر کبیر انقلاب ساده زیست بود و این نکته ای است که در سال اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کرد.

وی در مورد مشی اجتماعی امام خمینی گفت: ایشان دارای جاذبه و دافعه بود، طوریکه در هنگام ورود ۵ میلیون نفر از ایشان استقبال کردند و در زمان رحلت، جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر در وداع حاضر شدند.

نقدی همچنین گفت: علاقه مردم به آن حضرت وصف ناشدنی بود و در روزهای پایانی عمر ایشان تعداد زیادی برای اهدای قلب صف کشیدند و این در زمانی بود که ایشان سرسخت ترین دشمنان را داشت.

وی زندگی امام خمینی را همراه با روحیه دشمن ستیزی و همنشینی با مستضعفان توصیف کرد.

امام جمعه موقت تالش در مورد تاثیرات ایشان خاطر نشان کرد: امام خمینی تاثیرات ماورا حسی داشت و فردی متعلق به تمام مسلمانان و مستضعفان جهان بود.

وی در این مورد تصریح کرد: نباید امام را منحصر به چپ و راست نمود و شایسته نیست نام ایشان را در بازی های سیاسی وارد کنیم.

 نقدی تاکید کرد: ولایت فقیه متعلق به تمام مسلمانان است و گفتن تعلق رهبری به یک جناح خاص، جفا در مورد امام خمینی (ره) است.

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه موقت تالش همچنین مدافعان حرم را افرادی توصیف کرد که با رها کردن تمام تعلقات دنیا در آن سوی مرزها برای امنیت داخل کشور می جنگند و در ادامه در مورد روشهای مقابله آمریکا با ایران گفت: بنا بر گفته مرحوم امام، آمریکا دیگر سربازی برای جنگ با ما نمی فرستد بلکه افرادی را برای اخلال در امور کشور اعزام خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه تشییع شهر تالش با بیان هراس دشمن از مفهوم ولایت فقیه گفت: اگر قصد تغییر در کتابهای درسی را داریم باید شخصیت جهانی امام خمینی را معرفی کنیم.

امام جمعه موقت تالش با انتقاد از وضعیت منطقه گفت: مراسم ارتحال امام خمینی در نقاط مختلف این شهرستان در حال برگزاری است و کشور در امنیت به سر می برد ولی عده ای در ماه مبارک رمضان با آزادی مطلق، مجلس لهو و لعب تشکیل می دهند و دعوت به روزه خواری می کنند.

نقدی خواستار تجدید نظر در موضوعات تربیتی و برخورد با افرادی که به طور عامدانه به ترویج این جریان می پردازند شد.

Share