توسط سردار ميرحيدری

میانگین سنی متهمان اینترنتی در گیلان و میزان تحصیلات آنها اعلام شد

فرمانده انتظامی استان گیلان از افزایش ۴۶ درصدی کشف پرونده های اینترنتی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدرضا میرحیدری در تشریح عملکرد پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه پرونده های ورودی حوزه فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵۹ درصد افزایش داشته است، گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۵۰درصد، مزاحمت اینترنتی با ۲۱درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی با ۱۶درصد، مهمترین جرایم سایبری استان در سال جاری هستند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های شهروندان به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: کلاهبرداری رایانه ای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هیچ گونه رشدی نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه کشف پرونده های اینترنتی ۴۶ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: ۸۶درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند را مردان تشکیل می دهند.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه میانگین سنی متهمان اینترنی گیلان ۱۸ تا ۳۵ سال ۶۹درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال ۱۹درصد، ۴۶ سال به بالا ۱۲درصد است، اظهار داشت: ۶۴ درصد بزهکاران اینترنتی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بودند.
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان ۴۹درصد ضد اخلاقی، ۲۲ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) و ۱۹ درصد انتقام جویی ، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی ،۱۰ درصد کسب منافع مالیبوده است، متذکرشد: ۶۷ درصد مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای سایبر از ابتدای سالجاری تاکنون از اپلیکیشن های اجتماعی موبایلی برای ارتکاب بزه استفاده کردند.
این مقام ارشد انتظامی با یادآوری اینکه شهروندان باید در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، افزود: شهروندان در ارتباط ، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند.
سردار میرحیدری با اشاره به لزوم استفاده از از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و لزوم وسواس به خرج دادن مردم در دوستی های فضای مجازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

Share