احساس میشد که آنها حاضر به ادامه کار نیستند

موسوی‌روزان دلیل رای خود به عزل ثابت‌قدم را گردن دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی انداخت

در روزهای پایانی به این نتیجه رسیدیم که دستگاه های ذی زبط چه نظارتی چه امنیتی و چه حاکمیتی در چنین شرایطی حاضر به ادامه کار با مجموعه شهرداری نبودند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید رضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت که برخلاف دفعات پیشین تصمیم گرفت به جای حمایت از شهردار رشت و ثابت مدیریت شهری به عزل سید محمدعلی ثابت قدم رای دهد از دلایل این تصمیم خود پرده برداشت.

موسوی روزان در ابتدا ضمن تبریک به دلیل حضور در ماه مبارک رمضان و تسلیت شبهای قدر و در پیش بودن شب شهادت مولای متقیان علی(ع) و آرزوی سعادت و سلامت برای مردم عزیز سخنان خود را آغاز کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که به جرات می توان گفت یکی از تعیین کننده ترین رای های امروز را به گلدان انداخت در خصوص رای خود گفت: در یک جمله میتوانم بگویم که امروز تلخ ترین رای عمر چهارساله خودم را در شورای شهر به گلدان ریختم.

موسوی روزان تصریح کرد: به هیچ وجه تمایلی نداشتم که چنین شرایطی پیش بیاید و در روزهای پایانی عمر شورا، شهرداری را با سرپرست به شورای پنجم تحویل دهیم چرا که ما در همان ابتدا شهرداری را با سرپرست تحویل گرفتیم و تمایل داشتیم با ثبات تحویل شورای بعدی دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: در روزهای پایانی به این نتیجه رسیدیم که ادامه کار با دستگاه هایی که قرار بر این است شهرداری با آنها یا آنها با شهرداری کار کنند  مثل دستگاه های نظارتی و حاکمیتی، با توجه به رایزنی ها و صحبت ها و مذاکراتی که داشتیم احساس ما این بود که دستگاه های ذیربط چه نظارتی چه امنیتی و چه حاکمیتی در چنین شرایطی حاضر به ادامه کار با مجموعه شهرداری نبودند و بالاجبار باید به سمت تغییر مدیریت می رفتیم.

سیدرضا موسوی روزان با بیان اینکه این برکناری نکات داخلی هم داشت در ادامه گفت: بحث پرداخت حقوق پرسنل یکی از مهم ترین دلایل این تصمیم بود. با همه پیگیری هایی که در بحث حقوق  در ماه های اخیر داشتیم باز هم متاسفانه همچنان با تاخیر پرداخت می شد.

وی افزایش مجموع بدهی های شهرداری را نیز از دیگر علل این تصمیم خود بر شمرد و در پایان از زحمات ثابت قدم تشکر کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم با تمام این مسائل، کارهای عمرانی که در طول مدت دو سال و اندی صورت گرفت در سالیان متمادی کم سابقه بود و از این جهت جای شکر و قدردانی دارد اما در کنار این قضیه ما ضعف هایی هم داشتیم که نهایتا جمیع اعضا به این نتیجه رسیدند که این اقدام صورت بگیرد.

Share