سخنگوی دولت: مهندسی انتخابات سخن درستی نیست

آنهایی که به مردم علاقه‌مندند نباید فضای کشور را متشنج کنند

سخنگوی دولت گفت: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت آقای سیف گزارشی در خصوص حل مشکلات مال‌باختگان موسسات مالی غیرمجاز گزارشی را ازائه کرد که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات آنها حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: بر اساس آخرین گزارش واصله تا روز گذشته یک میلیون و ۹۶۴ هزار تن گندم به ارزش دو هزارو ۵۷۱ میلیارد تومان خریداری شده که از این مبلغ حدود یک هزارو ۲۹۸ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و یک هزارو ۲۷۵ میلیارد دیگر هم با سرعت پرداخت می‌شود.

وی ادامه دادک پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری ۱۱ میلیون تن گندم به ارزش ۱۵ هزارو ۲۵۵ میلیارد تومان خریداری کنیم که در دولت به تصویب رسید؛ ۸ هزار میلیارد از این منابع از خزانه ۳ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و مابقی توسط شرکت بازرگانی دولتی پرداخت شود.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری افزود: مهندسی انتخابات سخن درستی نیست و این واژگان باید به درستی تعریف شود.

وی در خصوص حل مشکلات مال‌باختگان موسسات مالی غیرمجاز گفت: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت آقای سیف گزارشی در خصوص حل مشکلات مال‌باختگان موسسات مالی غیرمجاز ارائه کرد که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات آنها حل شود؛ برخی از این موسسات طی سال‌های گذشته بدون طی کردن مراحل قانونی اقدام به فعالیت کردند که بانک مرکزی در جهت صیانت از اموال این افراد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نوبخت با بیان اینکه تمام کسانی که به روحانی رای دادند و همچنین کسانی هم که به روحانی رای ندادند برای ما محترمند و دولت ضمن احترام به آن ۱۶ میلیون تصمیم دارد از توانمندی‌هایشان برای توسعه ملی استفاده کند.

سخنگوی دولت همچنین نرخ تورم در اردیبهشت ماه را ۷.۱ درصد عنوان کرد.

نوبخت یادآورشد: برخی به جای اختلاف‌افکنی و فتنه‌جویی فضای مثبت و باثباتی در داخل بیافرینند که طرف‌های خارجی آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری در کشور بیابند لذا هیچ کشوری نیست که رشد اقتصادی بالا بدون بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشند.

وی ادامه داد: آنهایی که به مردم علاقه‌مندند نباید فضای کشور را متشنج کنند؛ ما اگر می‌خواهیم ۹۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و ۷۷۰ هزار میلیارد تومان هم سرمایه‌گذاری در سال داشته باشیم باید از یک ثباتی در داخل و تعامل با جهان برخوردار باشیم.

سخنگوی دولت گفت: سامانه کارورزی دولت متوقف نشده و در حال اجراست دولت اکنون در حال تمهیدات مقدمات لازم برای اجرای آن است.

سخنگوی دولت در واکنش به سخنان روز گذشته رییس قوه قضائیه درباره رفع حصر گفت: قدرت در ساختار جمهوری اسلامی توزیع شده است و طبق قانون اساسی رییس جمهور هم رییس قوه مجریه و هم مسئول اجرای قانون  اساسی است و رییس جمهور از تمام اختیارات خود استفاده خواهد کرد؛ به نظر نمی‌رسد اگر رییس قوه‌ای مطلبی دارد آن را در جامعه با این ترتیب منعکس کند اینکه تضارب آرای بین جریان‌های سیاسی به رؤسای قوا تسری یابد چیز خوبی نیست.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم اگر دوستان مطالبی دارند در جلساتی که یکی از آنها شورای عالی امنیت ملی است مطرح کنند که رییس قوه قضائیه عضو این شورا است اگر در این جلسات شرکت کنند می‌توانند نظرات خود را در آنجا بیان کنند و این مسائل باید در جلسات شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.

Share