حجت الاسلام باقری

معجزه امام علاوه برتکیه بر خدا و امت اسلامی، تکیه برجوانان بود

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: معجزه امام علاوه برتکیه بر خدا و امت اسلامی، تکیه برجوانان بود، چرا که ایشان با جوانها انقلاب کرد و با همین نسل جوان انقلاب را تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) ظهر امروز در مسجد حضرت ولیعصر (عج) فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام باقری در جمع فرماندهان، کارکنان پایور و تحت آموزش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رهبر فقید نظام اسلامی گفت:  ۱۴ خرداد، سالروز عروج بزرگ مردی است که بعنوان یک اسطوره و الگو در تاریخ ملت ایران ماندگار شد.

وی با اشاره به از خودگذشتگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و ملت مظلوم ایران گفت : حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در دوران زندگی خود سختی های بسیار را متحمل گردید و درسالهای نوجوانی و جوانی با مشقت های فراوانی روبرو شد، اما با توکل بر خداوند و تلاش بی وقفه در دفاع از آرمانهای اسلام و اسقلال کشور ایستادگی کرد و رنج اسارت، تبعید و دوری از خانواده و میهن را بجان خرید.

رئیس عقیدتی سیاسی  فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: حضرت امام در تمامی زمینه ها دارای توانمندیهای منحصر به فردی بودند که می توان به برخی ازآنها مانند دیوان اشعار، آثار علمی و فلسفی ، کتب دینی و امور خانوادگی نام برد.

وی افزود: آثار ایشان مانند خورشید درخشانی است  که پس از سالها همچنان چراغ هدایت است. در سالهایی ابتدایی نهضت وقتی از امام پرسیدند که یاوران وسربازان تو کجا هستند، ایشان در پاسخ فرمودند: سربازان من در گهواره ها هستند و در سال ۱۳۵۷ همه دنیا فهمید که آن سخن تاریخی حضرت امام به حقیقت منجر شد و جوانان ۱۷ تا ۲۵ ساله میدان دار صحنه انقلاب و دفاع از دین و شرف و ملت شدند و جزء یاوران اصلی امام در شکل گیری انقلاب گردیدند.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: معجزه امام علاوه برتکیه بر خدا و  امت اسلامی،  تکیه برجوانان بود، چرا که ایشان با جوانها انقلاب کرد و با همین نسل جوان انقلاب را تثبیت کرد.

وی استقبال تاریخی در بهشت زهرا در سال ۱۳۵۷ و بدرقه میلیونی حضرت امام رحمت الله علیه به منزل ابدی در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ را در تاریخ بی مانند توصیف کرد و افزود: این نوع استقبال و بدرقه نشان از اوج محبت یک ملت به پیشوای خود داشت، که در تاریخ ثبت گردید.

حجت الاسلام باقری در پایان گفت: یاد ونام حضرت امام رحمت الله علیه و شهدای والامقام همواره در دل و جان ملت ایران ماندگار خواهد بود.

Share