شهردار رشت:

مسیر پیروزی سوم خرداد بدون حضور مردم و نگاه ایثارگرایانه شان ادامه نخواهد یافت

جشن مقاومت و پیروزی حماسه سوم خرداد در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور اعضای شورای شهر سابق و منتخب پنجمین دوره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این مراسم که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه مرکزی رشت در روز سوم خرداد روز آزادی خرمشهر در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد، دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت، سرهنگ رسول جلایی مدیر حفظ آثار دفاع مقدس و مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و همچنین سیدرضا موسوی روزان، فاطمه شیرزاد، محمدحسن عاقل منش و محمدحسین علیپور از اعضای شورای اسلامی چهارم و پنجم رشت حضور داشتند.
شهردار رشت در این برنامه ضمن تشکر از حضور اعضای شورای شهر سابق و منتخب پنجمین دوره ار انتخابات و همچنین خانواده های معزز شهدا در این مراسم گفت: امیدوارم مردم عزیز یاد و خاطره روز آژادی خرمشهر را به یاد داشته باشند وقطعا به یاد خواهند داشت و در تمام مراحل زندگی مورد نظر قرار خواهند داد.
دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم همچنین گفت: آنچه روز فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ را به نام روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی معنادار کرد بر مبنای نگاه ایثار گرایانه عزیزان هموطن ما بود، چه آنهایی که به میدان جنگ رفتند و چه هموطنانی که در محدوده خرمشهر و شهر های اطراف از خود ایثارگری نشان دادند.
او همچنین یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و ادامه داد: چه فتحی که آن زمان به دست آمد و چه پیروزی هایی که بعد از آن زمان در عرصه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی نصیب ملت عزیز ما شد، باید در اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است به کار بیاید تا بتوانیم به پیروزی های خود ادامه دهیم.
دکتر ثابت قدم در پایان گفت: قطعا با مشارکت شما مردم در زمینه های مختلف و با همت مسوولین مسیر پیروزی باید طی شود و قطعا بدون حضور مردم و نگاه ایثارگرایانه شان این اتفاق نخواهد افتاد.

امام بزگوار روز آزادسازی خرمشهر را روز فتح ارزشهای اسلامی نام نهادند و نه فتح یک خاک

در ابتدای مراسم ناخدا یکم سید علی حسینی از رزمندگان آن زمان در خرمشهر با تشکر و قدردانی از برپایی این مراسم گفت: خیلی خوشحالم در این جمع صمیمانه هستم و بسیار شادمانم که هموطنان مهربانی چون شما دارم که در دوران جنگ پذیرای ما بودید.
او همچنین گفت: رود کارون خرمشهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می کند که تنها پل ارتباطی این دو نیمه بعد از ۳۵ روز مقاومت مردم خرمشهر به دست نیروهای بعثی عراق اشغال و تخریب شد.
حسینی خاطرات دوران جنگ در خرمشهر را یادآور شد و گفت: در سال ۵۹ بعد از ۲۵ روز مقاومت مردم خرمشهر به تصرف عراقی ها در آمد اما به همت نیروهای مقاوم و فرماندهی شهید جهان آرا ،مردم عادی در سطح شهر مسلح شدند و خرمشهر را آزاد کردند.
او ادامه داد: امثال حسین فهمیده در دوران جنگ بدون آموزش نظامی کارهای بزرگی به یادگار گذاشتند و مردم عادی توانستند شهر را پس بگیرند و از آن پس خرمشهر خونین شهر شد.
حسینی گفت: خرمشهر پس از ۱۹ ماه مجددا در عملیات بیت المقدس در طرح کربلای ۳ به ایران باز پس داده شد.
مدیر کل بنیاد شهید نیز از بانیان برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: این روز را که روز ایثار، مقاومت و پیروزی نام گرفته است به هم مردم رشت تبریک می گویم.
او از برگزاری این مراسم در پیاده راه فرهنگی رشت تقدیر کرد و گفت: امام بزگوار روز آزادسازی خرمشهر را روز فتح ارزشهای اسلامی نام نهادند و نه فتح یک خاک.
او همچنین از ۲۶۰ شهید گیلانی در آزادی خرمشهردر عملیات بیت المقدس یاد کرد و گفت: جا دارد یاد شهیدان مدافع حرم را نیز گرامی بداریم.

فتح خرمشهر فتح ارزشهاست

فاطمه شیرزاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: روز سوم خرداد روز حماسه و پیروزی را به مردم ایران و خرمشهر و خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان و یاران انقلاب اسلامی تبریک عرض می کنم.
سیدرضا موسوی روزان، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با تبریک این روز، گفت: فتح خرمشهر فتح ارزشهاست که با ایثار ایثارگران مان، با خون شهیدانمان و با آزاد سازی ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست آمد، این پیروزی برای همه مردم عزیز مبارک باشد.
عاقل منش نیز گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر، ایثار گران، آزادگان عزیز و حماسه سوم خرداد را گرامی می داریم.
همچنین در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خانواده های شهید ابراهیم هادی پور و شهید یداله جور سرایی تقدیر شد و در پایان از مجموعه کتاب شهیدان مهدی ( حامد) کوچک زاده،سید اسماعیل سیرت نیا،حبیب روحی چوکامی،فرهاد خوشه بر رونمایی شد.

Share