شهردار منطقه 2 رشت خبر داد:

ماهی کوی ژاپنی وارد برکه قدیمی پارک شهر رشت می‌شود

شهردار منطقه ۲ رشت از بازسازی و بازپیرایی برکه قدیمی پارک شهر رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی عاطفی با اشاره به آماده شدن طرح مطالعاتی هویت بخشی و بازپیرایی منظر پارک شهر بیان داشت: گام های عملی نسبت به بازسازی و بازپیرایی برکه قدیمی پارک، با حفظ هندسه ارگانیک و طبیعی آن آغاز شده است که نسبت به حفظ و هویت بخشی آن اقدام شود.

وی افزود: در ۵ سال گذشته این برکه به حال خود رها شده بود که امیدواریم برای دو ماه آینده بازسازی آن به اتمام برسد و مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
شهردار منطقه ۲ در ادامه خاطرنشان کرد: هندسه قوی ارگانیک برکه در کنار مجموعه ای از سوزنی برگان، به همراه نورپردازی و ایجاد گردش آب مناسب به همراه ریختن ماهی کوی ژاپنی، در بخشی از برکه می تواند برکه فوق را از متمایزترین برکه ها در سطح منطقه شمال کشور نماید که در این زمینه شهرداری منطقه ۲ اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است. وی با اشاره به مشخصات ماهی کوی گفت: غذا خوردن به طور مستقیم از دست انسان و تنوع رنگی بی نظیر از ویژگی های این ماهی است که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در پارک شهر مورد استفاده عملی قرار گیرد . علاوه بر این با در نظر گرفتن هویت بخشی به نوعی باززنده سازی خاطرات دوستداران و علاقه مندان پارک شهر فراهم خواهد آمد.

عاطفی همچنین تصریح کرد: ایجاد زیبایی سازی محیطی از ویژگی های بارزی است که موجبات جذب شهروندان و گردشگران را فراهم می کند که در این زمینه اقدامات موثری در پارک های مختلف باتوجه به رویکردهای مختلف آن شده است و در پارک های منطقه ۲ نیز که در قلب شهر رشت قرار دارد شاهد توجه به گونه های گیاهی از جمله گونه های دارویی و یا باززنده سازی محیط های اطراف پارک ها با زیبایی سازی محیطی و همچنین برگزاری فستیوال ها و جشنواره های مختلف بوده ایم و در این زمینه توجه به پارک شهر رشت به عنوان مهم ترین پارک مرکز استان از اهمیت فراوانی برخوردار است که امیدواریم با آماده شدن طرح مطالعاتی نسبت به هویت بخشی و بازپیرایی پارک شهر اقدام شود.

Share