امیر احمدی‌فرد در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

فراخوان دریافت رزومه برای انتخاب شهردار انزلی | اعضای شورای چهارم بیشتر نظاره گر بودند

احمدی‌فرد گفت: تعدادی از اعضای منتخب از بنده درخواست کرده اند که بعنوان یکی از گزینه های انتخاب شهردار برنامه های خود را ارائه کنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر احمدی‌فرد منتخب مردم بندر انزلی در شورای شهر پنجم در گفت و گو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: از مردم قهرمان انزلی و بزرگان دلسوز این شهر و کسانی که از حق خود گذشتند تا ائتلاف بزرگ شکل بگیرد تشکر و قدردانی میکنم.

وی در ادامه گفت: در واقع پیروز واقعی انتخابات مردم انزلی بودند که سفیران تغییر شدند و در ۲۹ اردیبهشت حماسه سازی کردند و فعل خواستن را بخوبی صرف کردند و اکنون ما باید به شعارهایی که دادیم جامعه عمل بپوشانیم.

احمدی‌فرد در پاسخ به این سوال که میزان رای بالای شما موجب بالا رفتن توقعات مردم شده، گفت: تعداد رای نفر اول شورای شهر در این دوره حدود دو برابر رای نفر اول در دوره قبل بود و مشارکت بالای مردم در این دوره به این معنا بود که مردم خواستار تغییر در نحوه مدیریت شهری بودند و با حضور حداکثری در پای صندوق های رای این تغییر را اعمال کردند.

وی همچنین افزود: مردم انزلی نشان دادند که مطالبه گر شده اند و همین موضوع باعث خواهد شد تا منتخبین مردم با حساسیت بیشتری به مشکلات مردم رسیدگی کنند و قطعا انتخاب اعضای شورای شهر با پشتوانه مردمی بالا، بار مسئولیت آنها را سنگین تر خواهد کرد.

احمدی‌فرد متذکر شد: ما معتقدم که دوران رقابت تمام شده و فصل رفاقت و همدلی شروع شده است و امروز ما منتخب همه مردم در شورای شهر هستیم و موظفیم به مشکلات و مطالبات همه مردم توجه داشته باشیم.

رئیس موقت شورای پنجم شهر انزلی در پاسخ به این سوال که در صورت مشاهده عملکرد ضعیف شهردار باز هم انتقاد خواهید کرد یا نه، اظهار داشت: در دوره چهارم بیشترین پیشنهادات عمرانی را ارائه دادم و معتقدم بهترین راه حمایت از شهردار نظارت بر اجرای مصوبات شورای شهر و شهرداری است و یکی از انتقاداتی که به شورای چهارم داشتم این بود که اکثریت اعضای شورای شهر بجای نظارت بر عملکرد شهردار بیشتر نظاره گر بودند و در واقع جایگاه حمایتی داشتند تا نظارتی.

احمدی‌فرد افزود: شهروندان مطمئن باشند که در شورای پنجم موضوع نظارت بر شهرداری با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد و عملکرد مالی و عمرانی شورای شهر و شهرداری بطور منظم هر سه ماه به مردم گزارش خواهد شد.

شاخصه انتخاب شهردار انزلی

وی در جواب به این سوال که چند گزینه برای شهرداری انزلی انتخاب کرده اید و شنیده شده که به دنبال شهردار شدن هستید پاسخ داد: مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار خواهد بود و بر همین اساس اعضای منتخب شورای شهر جلسات متعددی را برگزار کرده و قرار است که شهردار بندر انزلی با توجه به شاخص ها و معیارهایی که تعیین شده انتخاب شود و یکی از شاخص های ما سابقه و عملکرد مطلوب افراد در زمان شهردار بودن و یا در زمان مدیریت اجرایی مرتبط با شهرسازی یا مدیریت شهری خواهد بود.

احمدی‌فرد همچنین ادامه داد: الویت با اشخاصی که به امورات شهری بندر انزلی اشرافیت داشته و دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی، معماری، عمران یا برنامه ریزی شهری هستند، خواهد بود و از فردا فراخوان انتخاب شهردار برای دریافت رزومه کاندیداها بر اساس همین شاخص ها انجام خواهد شد.

وی افزود: تعدادی از اعضای منتخب از بنده درخواست کرده اند که بعنوان یکی از گزینه های انتخاب شهردار برنامه های خود را ارائه کنم و در صورت اینکه بعنوان گزینه نهایی انتخاب شوم برنامه های خودم را تقدیم شورای شهر خواهم کرد و تصمیم نهایی با اعضای شورای شهر خواهد بود.

منتخب مردم انزلی در شورای شهر ذر ادامه گفت: مطمئن باشید ما به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای هدایت مدیریت شهری هستیم و سعی خواهیم کرد امانت دار خوبی برای آرای مردم باشیم و به سوگندی که یاد کردیم پایبند خواهیم بود زیرا همیشه منافع مردم را به منافع شخصی ترجیح خواهیم داد و برای ما شهر مهم است نه شخص خاصی.

احمدی‌فرد در خصوص بدهی های شهرداری نیز با بیان اینکه یکی از چالش های جدی شهرداری بندر انزلی جعل نامه ها و استعلامات رسمی است و در اولین فرصت باید با تدابیری جلوی اینگونه اقدامات گرفته شود، اظهار کرد: چالش بزرگ بعدی میزان بدهکاری شهرداری است که باید انضباط مالی را در شهرداری حاکم کنیم و در اولین گام میزان بدهی های مالی شهرداری به پیمانکاران و دستگاه های اجرایی را بطور شفاف و با آمار دقیق به مردم گزارش خواهیم داد.

Share