نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با دیارمیرزا:

علوم پزشکی گیلان از رسالت اصلی خود دور شده | ادامه روند فعلی موجب نگرانى است

قربانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رسالت اصلی خود دور شده است، گفت: متاسفانه بجاى اینکه به مسائلی نظیر ارتقاى سطح آموزشى، درآمد زایى و رفع بدهکارى ها بپردازند مشغول کارهاى سیاسى هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: خوشحالم که در زمان کمتر از ۳ سال اجرای این طرح در سراسر کشور خوشحالم شاهد پیدایش امیدی در بحث درمان بوده ایم و هزینه های درمان مردم کاهش یافته است.

وی افزود: علاوه بر بحث درمان، در بخش پیشگیری نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت اظهار کرد: مجلس و دولت برای رفع مشکلات حوزه سلامت اقدامات زیادی انجام دادند و اجرای نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص از اولویت های دولت و مجلس دولت بود و گامهای خوبی برداشته شد.

قربانی با بیان اینکه راهى جز ادامه این روند وجود ندارد اظهار کرد: طرح تحول یک سیاست کلى است اما سهم گیلان از مجموعه طرح تحول سلامت سهم ویژه اى نبود.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برخى از همکاران ما به علت عملکرد نامطلوب باعث شدند دانشگاه علوم پزشکى گیلان یکى از بدهکار ترین دانشگاههاى کشور باشد.

نماینده مردم آستانه بر لزوم رسیدی به وضعیت بیمارستانها در سطح شهرستانهای گیلان تاکید کرد و گفت: متاسفانه مردم ناچار شده اند که براى روند درمان به مرکز استان بروند و نیروى متخصص در مرکز استان جمع شده اند.

وی تصریح کرد: یکى از امتیازاتى که براى گیلان در نظر گرفته شد ایجاد مرکز درمانى عمومى و بیمارستان هزار تخت خوابی بود که متاسفانه شاهد آن هستیم که از بین شانزده بیمارستان بزرگ کشور یکى از این بیمارستانها به گیلان اختصاص داده شد و آنهم در حالیکه سایر استانها شروع به کار کردند ولى ما هنوز به دلیل عدم مدیریت صحیح شروع به کار نکردیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت موجود اظهار کرد: من گله مندی هاى خودم را به وزیر محترم بهداشت هم رساندم، اخیراً معاون ایشان به صورت سرزده به مراکز مختلف درمانى گیلان رفتند و از مراکز لنگرود، آستانه و…سرکشی و دقیقاً نارضایتى خود را از دانشگاه علوم پزشکى گیلان اعلام کردند.

قربانی اظهار کرد: متاسفانه بسیارى از دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکى بجاى اینکه به مسائلی نظیر ارتقاى سطح آموزشى، درآمد زایى و رفع بدهکارى ها بپردازند مشغول کارهاى سیاسى هستند و این به نفع دانشگاه علوم پزشکى گیلان نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رسالت اصلی خود دور شده است، گفت: رسالت دانشگاه علوم پزشکی تربیت نیروى متخصص، توجه به روند درمان مردم و پیشگیرى از بیمارى ها است.این گله مندى ها را به عنوان کارشناس این عرصه مطرح کردم. و متاسفانه یک روند و یک آواى خوب از روند کارى دانشگاه گیلان به چشم نمیخورد و این موجب نگرانى ماست و انتظار داریم دوستان صداى نگرانى ما را بشنوند.

 

Share