معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی

عاملان تروریستی تهران از ایران به داعش پیوسته بودند

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: افرادی که اقدامات تروریستی روز چهارشنبه تهران را انجام دادند کسانی هستند که از مناطقی از خود ایران به داعش پیوستند و با آنها همکاری کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صدا و سیما، رضا سیف اللهی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: انهدام این تیم ها با اشراف کامل دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری مردم صورت گرفت و تروریست ها پیش از هر گونه اقدام در نطفه خفه شدند.

وی گفت: هدف اصلی داعش از ابتدا ایران بوده است اما در این سالها کمترین موفقیت را در ایجاد ناامنی در کشور داشتند.

سیف اللهی افزود: باعث افتخار کشورمان است که اهل سنت در کنار شیعیان ایران به صورت کاملاً مسالمت آمیز زندگی می کنند و با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی همکاری دارند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: افرادی که اقدامات تروریستی روز چهارشنبه تهران را انجام دادند کسانی هستند که از مناطقی از خود ایران به داعش پیوستند و در مناطق تحت سیطره داعش در کشورهای منطقه با آنها همکاری کرده بودند.

وی افزود: داعش خدمات مستشاری، نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را در نابودی اش بسیار مؤثر می داند و از این رو این افراد با پذیرفتن نقش خائنانه با ورود به کشور دست به این اقدامات تروریستی زدند.

سیف اللهی گفت: هدف اصلی تروریست ها در حمله به مجلس، رسیدن به صحن علنی و نمایندگان بود که ناکام ماندند و بناچار به ساختمان محل ملاقات مردمی نمایندگان حمله کردند.

وی افزود: این حمله در حالی صورت گرفت که در روند کار نمایندگان مجلس یک دقیقه هم خللی ایجاد نشد.

سیف اللهی با تأکید بر اینکه هیچ محلی برای نگرانی مردم وجود ندارد گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در مرزهای کشور و در عملیات آفندی در فراتر از مرزها همواره در تلاش بوده و هستند تا امنیت ملی کشور همچنان حفظ شود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش اساسی خدمات مستشاری جمهوری اسلامی ایران در رفع فتنه داعش افزود: پشت فتنه داعش را ایران در محیط جغرافیایی خود و در دیگر کشورهای منطقه هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: امنیت ملی تحت تأثیر اقدامات کور و بزدلانه تروریست ها قرار نخواهد گرفت.

Share