رویای سید ۳ محقق می‌شود؟

صعود بی‌نظیر کی روش و شاگردان در رنکینگ بعدی فیفا | پرواز بر فراز تاریخ

با توجه به نتایج کسب شده در دیدارهای دوستانه و مقدماتی جام جهانی در قاره های مختلف تا به امروز تیم ملی فوتبال ایران این امکان را خواهد داشت تا رده ۲۱ تا ۲۴ جهان نیز صعود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران موفق خرداد موفقی را پشت سر گذاشت و علاوه بر شکست ازبکستان و صعود مقتدرانه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در دیداری تدارکاتی نیز از سد تیم پرقدرت مونته‌نگرو گذشت.

این دو پیروزی برای تیم ملی فوتبال ایران اهمیت بسزایی داشت و این مهم اینکه تیم ملی به واسطه آن در رنکینگ بعدی فیفا می‌توانست صعودی تاریخی و بی‌نظیر را محقق کند و حتی تا جمع ۲۵ تیم برتر جهان برسد.

تیم ملی طی همه این سالها با معجزه کی‌روش تا رتبه ۲۷ جهان هم رسید تا به این ترتیب در پاییز سال ۹۵ به بهترین رتبه جهانی خود در رنکینگ فیفا برسد.

این در حالی است تیم ملی فوتبال ایران به واسطه کسب این دو پیروزی در رنکینگ بعدی که ششم جولای و بعد از مسابقات جام کنفدراسیون ها اعلام می‌شود، ۸۹۵ امتیازی شده و با توجه به نتایج کسب شده در دیدارهای دوستانه و مقدماتی جام جهانی در قاره های مختلف تا به امروز این امکان را خواهد داشت تا رده ۲۱ تا ۲۴ جهان نیز صعود کند.

نکته قابل توجه اینکه با توجه به امتیازات فعلی کشورها، تیم ملی ایران با ۸۹۵ امتیاز در رده بیست و یکم قرار می‌گیرد و در صورتی که نتایج لازم رقم بخورد، هیچ بعید نیست که کشورمان در رنکینگ بعدی نیز تا همین رده تاریخی صعود کند.

 اساس سیدبندی رقابت های جام جهانی روسیه تا قبل از قرعه‌کشی این رقابت‌ها، آخرین رنکینگ فیفا قبل از قرعه کشی محسوب می‌شود.

بر همین اساس مراسم قرعه‌کشی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آذر ۹۶) در کاخ کرملین برگزار خواهد شد و رنکینگ نوامبر فیفا در سیدبندی جام جهانی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

در همین راستا در صورتی که تیم ملی فوتبال ایران بتواند به روند صعودی خود در رنکینگ فیفا ادامه داده و یا حتی روند فعلی از ماه بعد را نیز حفظ کند به طور قطع برای اولین بار در تاریخ جام های جهانی در سید ۳ قرار گرفته و آنگاه می‌توان امیدوار بود در صورت قرعه ای مناسب و حضور در یک گروه مطلوب حتی به صعود از مرحله گروهی نیز خوشبین بود.

Share