مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

سهم ۵۰ درصدی بندرانزلی در تخلیه و بارگیری دریای خزر و رشد ۲۲۱ درصدی ترانزیت مواد نفتی

چراغی با بیان اینکه در سال ۹۶ بیش از ۳۷۰ هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است خاطرنشان کرد: در ماه پیشین و جاری سهم حجم و تناژ کالای بندرانزلی از سایر بنادر شمالی کشور بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صبح امروز در نشستی تخصصی با معاونین این اداره کل با اشاره به رشد ۵ درصدی جذب بازار دریای خزر در خرداد ماه اظهار کرد: با اینکه تنها ۱۳ روز از خرداد ماه گذشته است شاهد تخلیه و بارگیری ۷۰ هزار و ۸۶۴ تن کالا در بندرانزلی بودیم.

وی افزود: این میزان معادل ۵۰ درصد کل حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال کشور می باشد که در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی سهم بازار خزر در بندرانزلی بودیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال ۹۶ بیش از ۳۷۰ هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است خاطرنشان کرد: در ماه پیشین و جاری سهم حجم و تناژ کالای بندرانزلی از سایر بنادر شمالی کشور بیشتر بوده است.

مهندس چراغی با بیان اینکه به دنبال افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید هستیم تصریح کرد: علیرغم منفی بودن ۳۳ درصدی حمل و نقل دریایی کالا در دریای خزر ، سهم بازار بندر انزلی حفظ شده و در حال ارتقا آن می باشیم.

وی ادامه داد: رشد ۲۲۱ درصدی کالاهای ترانزیت مواد نفتی با تناژ ۲۶۹۴۴ شامل بنزین و گازوئیل در طی ماه های فروردین و اردیبهشت به مقصد کشور عراق و همچنین رشد ۲۱ درصدی کالای کانتینری از نمونه های بارز و پیشتاز بودن این بندر فعال در شمال کشورمی باشد.

 بندرانزلی دارای رتبه سوم در زمینه تخلیه کالا در بین بنادر جنوب وشمال کشور است که سهم ارزنده و به سزایی در تامین مواد اولیه کارخانجات فولاد و همچنین صنایع چوب را دارا می باشد و در بین شاخص های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جایگاه سوم را در خصوص ایجاد ارزش افزوده احراز کرده است.

Share