امام جمعه موقت رشت:

سرمایه‌های آل سعود عامل ریخته شدن خون مسلمانان منطقه است

امام جمعه موقت رشت گفت: پول‌ها و سرمایه‌های داده شده توسط آل سعود به دشمنان اسلام، عامل ریخته شدن خون مسلمانان منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: بهترین عبادت در ایام شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان دعا است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به رشادت‌های حضرت امام علی (ع) در جنگ‌های مسلمانان در برابر کفار در کنار پیامبر اسلام (ص) اذعان داشت: فرشتگان و پیامبر (ص) به وجود امام علی (ع) افتخار می‌کنند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه توان انسان در انجام کارها اندک است و باید به درگاه حق دعا کنیم بیان داشت: شناخت امام علی (ع) باعث تقرب الهی و قبولی طاعات و عبادات در درگاه حق می‌شود.

عربانی با بیان اینکه اگر یک هزارم معرفت حضرت علی (ع) در وجود بشر وجود داشت ظلم و دنیا پرستی در دنیا ریشه کن می‌شد گفت: هر کسی که امام علی (ع) را دوست دارد و محبت او در دلش است دوستدار اسلام و خداوند است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه حضرت امام علی (ع) اولین شهید محراب است عنوان داشت: تمام صفات و عظمت حضرت محمد (ص) در وجود علی (ع) وجود دارد و فقط به مقام پیامبری نرسیده است.

وی هدف اصلی دشمنان در حملات تروریستی به حرم مطهر امام راحل را تخریب اصل نظام خواند و خاطرنشان کرد: داعشیان با حمله به مرقد امام خمینی (ره) خواستار ضعیف نشان دادن ایران اسلامی در بین مردم جهان بودند.

عربانی با بیان اینکه مردمان ایران اسلامی در هیچ برهه‌ای از زمان در برابر ظلم سر خم نکردند گفت: حضور گسترده مردم در صحنه به‌ویژه در مراسم تشییع پیکر شهیدان حوادث تروریستی موجب شد تا مقام معظم انقلاب این حوادث را یک ترقه بازی قلمداد کنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه شیعیان امام حسین (ع) در برابر ظلمی که به آنان روا شده است سکوت اختیار نمی‌کنند بیان داشت: جنگ بین داعشیان و مدافعان حرم در جبهه‌های حق علیه باطل ادامه دارد.

وی با اشاره به حملات صورت گرفته به مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات به‌جا و شجاعانه نیروهای امنیتی کشور باعث جلوگیری از گروگان‌گیری و کشته شدن نمایندگان مردم در مجلس شد و حتی تروریست‌ها موفق به ورود در صحن علنی مجلس نشدند.

عربانی با اشاره به اینکه روزی تمام قدرت‌های شیطانی از بین می‌روند اذعان داشت: با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و با وجود نیروهای جان بر کف ایران اسلامی، ظهور حضرت مهدی(عج) تسریع می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه یهودیان از سال ۱۹۴۸ میلادی در فلسطین تجمع کرده‌اند گفت: تشکیل رژیم صهیونیستی توسط یهودیان و بهانه‌های مختلف برای شهرک‌سازی، باعث رنج مسلمانان و نسل کشی در فلسطین اشغالی شده است.

عربانی با اشاره به اینکه فریادهای مردم ایران در روز راهپیمایی بزرگ قدس نوید بخش آزادی مردم فلسطین است خاطرنشان کرد: راهی به‌جز مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشورها و حکومت‌های به ظاهر اسلامی در منطقه با خرید سلاح و روابط با آمریکا و رژیم صهیونیستی به اسلام خیانت می‌کنند بیان داشت: پول‌ها و سرمایه‌های داده شده توسط آل سعود به دشمنان اسلام، عامل ریخته شدن خون مسلمانان منطقه است.

امام جمعه موقت رشت حضور مردم در صحنه و در تیررس بودن رژیم صهیونیستی مقابل موشک‌های ایران را عامل جرأت نکردن آمریکا برای حمله به ایران بیان کرد و گفت: فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی روز قدس زمینه ساز نابودی دشمنان است.

وی با بیان اینکه کوچکترین حرکت رژیم صهیونیستی و آمریکا توسط نیروهای جان برکف سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) پاسخ داده می‌شود بیان داشت: بار دیگر سیلی محکمی توسط مردم ایران در راهپیمایی روز قدس به  دشمنان زده می‌شود.

Share