استاندار گیلان

سازمان حفاظت محیط زیست گزارش ارزیابی زیست محیطی سد لاسک را تعیین تکلیف کند

استاندار گیلان در دیدار با معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هرچه سریعتر گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی سد لاسک را تعیین تکلیف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست از پیشرفتهای این بخش در گیلان، خاطر نشان کرد: لازم در این خصوص اهتمام داشته و اقدامات خوب انجام شده را بیشتر مطرح کنید و نگذارید خدمات دولت که همان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است ازدید مردم عزیزمان پنهان بماند.

نماینده عالی دولت دراستان گیلان با بیان اینکه حل مشکلات پسماند از مطالبات اصلی مردم گیلان است گفت: در حوزه مدیریت پسماند ساخت کارخانه های کمپوست و زباله‌سوز برنامه‌های خوبی آغاز شد اما لازم است با جدیت ادامه پیداکند.

دکتر نجفی گفت: فرهنگ و مدیریت زباله و پسماند نیز باید به بهترین شکل در بین مردم نهادینه شود که در این زمینه آموزشهایی در مدارس شروع شد.

وی با بیان اینکه تأخیر در روند اجرایی پروژه سد لاسک موجب گلایه مردم بویژه روستاهای اطراف محل اجرای طرح شده است، اظهار کرد: ارزیابی اثرات زیست محیطی سد لاسک هنوز نهایی نشده است در حالیکه سرمایه گذار و مردم منطقه منتظر تعیین تکلیف نهایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند.

استاندار گیلان همچنین افزایش اعتبار ساماندهی تالاب انزلی را خواستار شد.

در این دیدار معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: یکی از اولویتهای جدی این سازمان در برنامه ششم توسعه احیای تالاب انزلی است.

سیدمحمد مجابی گفت :سازمان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد در صورت اجرای طرح دریافت نیم در هزار از واردات کالاهای دارای پسماند در گمرکات گیلان همین درآمد را از طریق صندوق توسعه محیط زیست در طرح های داخل استان اختصاص دهد.

Share