دادستان تالش در مراسم گلریزان؛

زندانیان جرایم غیر عمد مالی به کمکهای خیرین نیازمند هستند

جهانگیری گفت: دیون زندانیان جرایم غیرعمد مالی، جزو موارد غیر قابل بخشش توسط سازمان قضایی است که جزو حقوق مردم است و قابل کم و زیاد و زیاد کردن نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم افطاری و گلریزان ستاد دیه اداره زندان شهرستان تالش شب گذشته با حضور جمعی از خیرین و مقامهای دولتی در تالش برگزار شد.

اباصلت جهانگیری دادستان شهرستان تالش در این مراسم گفت: دیون زندانیان جرایم غیرعمد مالی، جزو موارد غیر قابل بخشش توسط سازمان قضایی است که جزو حقوق مردم است و قابل کم و زیاد و زیاد کردن نیست.

وی با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد مالی به کمکهای خیرین نیازمند هستند، تصریح کرد: این کمکها به موارد جرایم غیرعمد همچون تصادف، مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی و صدور چک که جزو جرایم کلاهبرداری محسوب نشود تعلق میگیرد.

دادستان تالش میزان نقدی جرایم مالی غیر عمد سال گذشته این شهرستان را بیش از ۸۲ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان در حال حاضر به ۹۳ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۴۳۶ هزار ریال رسیده است.

 جهانگیری از کمک مبلغ ۹۱۰ میلیون ریالی خیرین در سال گذشته خبر داد که منجر به آزادی ۱۴۹ نفر در همین سال شد.

وی همچنین از کمک ۳۹۶ میلیون ریالی نیکوکاران تالش در رمضان سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: این مبلغ منجر به آزادی ۱۵ تن از زندانیان این جرایم شد.

Share