جعفرزاده: هیچ نماینده ای منتظر من نماند

روایت نماینده رشت از حمله داعش، به عنوان آخرین نفری که از صحن خارج شد

جعفرزاده در پاسخ به سوال ما که این افراد چگونه وارد مجلس شدند توضیح می دهد: دقیقا سوال همینجاست که این افراد با وجود بازرسی های متعدد چه طور وارد مجلس شدند، اسلحه را زیر لباس زنانه پنهان کرده بودند و از تمامی درب ها به راحتی گذشتند. درصورتی یک جا باید به دام می افتادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرفوری، برای دانستن جزییات بیشتر از حادثه تروریستی امروز مجلس، با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه بودجه که امروز حاضر در صحن علنی مجلس حاضر بود؛ به گفتگو نشستیم.

چه زمانی متوجه ماجرا شدید؟

از نماینده مردم رشت از جزییات ماجرا پرسیدیم، جعفرزاده درباره نحوه مطلع شدن از حادثه تروریستی و شنیدن صدای تیراندازی توضیح می‌هد: نه تنها من بلکه هیچ کدام از نمایندگان چیزی نشنیدند، ساختمان صحن به گونه ایست که صدایی از بیرون به داخل آن نمی آید. وی ادامه می دهد: حدود ساعت ده و ربع تا ده و نیم بود که به ما اطلاع دادند که حادثه ای در بیرون مجلس رخ داده است. کم کم که به اینترنت وصل شدیم متوجه شدیم که حادثه جدی است.

از ابتدا پای داعش درمیان بود؟

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که حدس شما در ابتدای حادثه از ماهیت تروریست ها چه بود، توضیح می دهد: ما در ابتدا نمی دانستیم که پای داعش و حاددثه تروریستی در میان است گمان میکردیم که یکی از ارباب رجوع ها به دلیل شکایت از وضع موجود و یا ناراحتی که داشته دست به چنین اقدامی زده است.

چه زمانی از مجلس خارج شدید؟

جعفرزاده در پاسخ به این سوال توضیح می دهد: ما اجازه خروج از مجلس را نداشتیم، پس از پایان جلسه و البته با تدابیر امنیتی همه توانستند از مجلس خارج شوند.
جعفرزاده ادامه می دهد: البته من اخرین نماینده ای بودم که از مجلس خارج شدم و وارد حیاط مجلس شدم. وی در اینباره اظهار می کند، هیچ نماینده ای منتظر من نماند و حتی توجه نکرده بودند که من یک ویلچیر بزرگ دارم، تنها دو نفر از خدماتی ها به کمک من امدند و خب بدلیل عدم وجود رمپ مجبور شدند که ویلچیر من را بلند کنند. وی همچنین عنوان می کند: من از دربی خارج شدم که گفته بودند امنیت آن تامین شده بود.

تروریست ها به مسیر مجلس ناآشنا بودند؟

جعفرزاده معتقد است: من قصد سرزنش ندارم این اتفاق نشان داد که ما از نظر امنیتی خیلی هم قوی نیستیم.
وی در پاسخ به سوال ما که این افراد چگونه وارد مجلس شدند توضیح می دهد: دقیقا سوال همینجاست که این افراد با وجود بازرسی های متعدد چه طور وارد مجلس شدند، اسلحه را زیر لباس زنانه پنهان کرده بودند و از تمامی درب ها به راحتی گذشتند. درصورتی یک جا باید به دام می افتادند.
نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که این افراد چگونه وارد صحن علنی نشدند توضیح می دهد: اگر وارد صحن علنی شده بودند، که نزدیک ۱۰۰،۱۲۰ نفر شهید می شدند. آن ها راهنمایی شدند و بعد باتصور اینکه ما در دفاترمان در ساختمان دیگری هستیم به طرف ساختمان دفاتر رفتند. آن ها به مسیر وارد نبودند.
جعفرزاده همچنین ذکر می کند: عده ای از ارباب رجوعان می گویند چرا در خانه ملت تا این حد ما را بازرسی می کنند، به گمانم الان برای همه ثابت شد که این بازرسی ها نیاز است.

Share