فرماندار ماسال مطرح کرد:

راه اندازی پایگاه اورژانس در مسیرهای گردشگری ماسال

فرماندار ماسال راه اندازی اپراتور مستقل اورژانس در شهرستان را از دیگر خدمات تاثیر گذار اورژانس در جهت کاهش مدت زمان امدادرسانی به مصدومان دانست و اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مدیر اورژانس استان در راستای افزایش سرعت امداد رسانی در مسیرهای گردشگری، پایگاه اورژانس روستای تاسکوه در آینده راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم نژاد صبح امروز در جلسه ی شورای ترافیک شهرستان ماسال با بیان اینکه برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات باید مجموعه ای از عوامل انسانی، ‌محیطی و زیرساختی در نظر گرفته شود،خاطر نشان ساخت: اصلاح موانع زیرساختی بروز تصادفات، سخت گیری در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی  و به کارگیری ابزارهای به روز تکنولوژیک از جمله ی راهکارهایی است که باید در کنار هم در جهت کاهش میزان تصادفات به کار گرفته شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان و افزایش بار ترافیکی آن در طول تابستان،‌ بر لزوم نظارت بیشتر در مسیرهای گردشگری شهرستان تاکید کرد و افزود: باید نصب سرعتکاه و روشنایی معابر در نقاط حادثه ساز شهرستان با جدیت دنبال شود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان ماسال با تاکید بر نقش اورژانس در کاهش تلفات ناشی از تصادفات،‌ گفت: خوشبختانه با پی گیری های به عمل آمده در چند ماه اخیر شاهد بهبود امکانات زیرساختی و بهبود مدیریت در اورژانس شهرستان بوده ایم.

فرماندار ماسال راه اندازی اپراتور مستقل اورژانس در شهرستان را از دیگر خدمات تاثیر گذار اورژانس در جهت کاهش مدت زمان امدادرسانی به مصدومان دانست و اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مدیر اورژانس استان در راستای افزایش سرعت امداد رسانی در مسیرهای گردشگری، پایگاه اورژانس روستای تاسکوه در آینده راه اندازی می شود.

قاسم نژاد با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن گفت: ماسال از اولین و معدود شهرستان های استان بود که طی ۳ سال پیاپی در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی و توزیع اقلام فرهنگی ترافیکی از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتبار تخصیص داده است.

وی  با تاکید بر استفاده از ظرفیت و امکانات دهیاری ها در جهت ارتقای ایمنی راه ها، تصریح کرد: همه‌ی ما باید با رویکرد دلسوزانه در قبال کاهش تلفات تصادفات که علاوه بر خسارات مادی و انسانی موجب آسیب های اجتماعی غیر قابل جبران برای جامعه می شود، تلاش نماییم.

رئیس پلیس راه استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته تلفات ناشی از تصادفات در استان گیلان ۴۹۵ نفر بوده است که از این میان  ۱۴۱ نفر بر اثر تصادفات موتورسیکلیت، ۱۳۲ نفر ناشی از تصادفات عابر پیاده و ۲۲۲ نفر نیز بر اثر تصادفات خودرویی فوت نموده اند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و آموزشی از سوی رسانه ها و سایر نهادها موجب ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از تصادفات شده است، افزود: در زمینه ی تصادفات موتورسیکلت با شناسایی نقاط پر حادثه و اجرای برنامه های آموزشی در روستاهای هدف، آمار تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلتی در استان، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ۷۳ درصد از تلفات عابرین پیاده ی در استان نیز مربوط به عابرین پیاده ی بالای ۶۰  سال بوده است که اغلب این تصادفات نیز در ساعات ۱۸ تا ۲۴ صورت پذیرفته است به همین دلیل با فرهنگ سازی در جهت استفاده از لباس های روشن توسط عابرین پیاده در شب، آمار تلفات عابرین پیاده استان نیز با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بوده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره رتبه ی هفتم شهرستان ماسال در زمینه ی کاهش تلفات تصادفات، خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از تلفات تصادفات شهرستان ماسال ناشی از تصادف موتورسیکلت بوده است.

Share