چراغی خبرداد

در چندین ماه آینده کشتی ۱۲ هزار تنی در بندر انزلی پهلو می‌گیرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد روز افزون بنادر استان خاطرنشان کرد: هم اکنون بندرانزلی می تواند کشتی های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می توانیم کشتی ۱۲ هزار تنی را پذیرا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و هئیت جمهوری آستاراخان روسیه متشکل از معاون هیئت دولت و وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه به همراه وزیر روابط بین الملل و اقتصاد خارجی استاراخان ، مقامات دولتی و سرمایه گذاران و بازرگانان این کشور در نشستی از علاقمندی خویش نسبت به توسعه و تسهیل روابط تجاری سخن گفتند.

در این نشست حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تشریح توانمندی های بندر انزلی و ارایه راهکارهای مؤثر برای افزایش تبادلات تجاری فی مابین دو کشور اظهار کرد: بندر انزلی مجهزترین و با سابقه ترین بندر شمال کشور است.

وی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و حضور در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گزاران داخلی و خارجی نگاه ویژه ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی را دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد روز افزون بنادر استان خاطرنشان کرد: هم اکنون بندرانزلی می تواند کشتی های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می توانیم کشتی ۱۲ هزار تنی را پذیرا باشیم.
چراغی با بیان اینکه بندرانزلی دارای مزایای ویژه ای نسبت به دیگر بنادر داشته تصریح کرد: فراهم نمودن تسهیلات ویژه برای تجار، معافیت مالیاتی، دسترسی به کشورها ی سی اس آی، اتصال به شبکه ریلی در چندین ماه آینده و ظرفیت های مناسب حمل و نقل چند وجهی از از ویژگی های بندرانزلی است.
وی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری رساندن اسکله های سوختی، مجتمع کشتی سازی، مخازن روغن خوراکی و غلات، اسکله های کانتینری و کالاهایی عمومی از برنامه های امسال اداره بنادر و دریانوردی هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر آستاراخان و بندرانزلی از ظرفیت های مناسبی برخوردار بوده متذکر شد: ظرفیت های فراوانی برای رشد همکاری ها و مبادلات تجاری وجود داشته است که با انعقاد توافق نامه و همکاری روز افزون می توان کوریدور شمال به جنوب را به منظور افزایش مبادلات تجاری رونق بخشید.

چراغی با بیان اینکه در تجارت، صرفه جویی در زمان و هزینه از مهمترین عوامل به شمار می آیند و آستاراخان از طریق بندر انزلی می تواند در کمترین زمان ممکن به تهیه کالاهای خود بپردازد یادآور شد: برخورداری از مزیت های پایدار و ممتازی در شاخص های زمان، مسافت ، قیمت و اطمینان برای حمل انواع کالا بویژه کانتینر نسبت به سایر مسیرهای از دیگر ویژگی های بندر انزلی بوده که در همین راستا برای ترانزیت کالا از روسیه به مقاصد هدف، بندرانزلی می تواند نقش به سزایی را دارا باشد.

وی از امضا توافق نامه ای فی مابین ایران و روسیه خبرداد و گفت: این توافق نامه موجب شد بسیاری از مشکلات اسنادی حل شود و حذف روادید برای تجار از دیگر مزایای این توافق نامه بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به ایجاد پایانه صادراتی عنوان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های بازرگانی، سرمایه گزاران خارجی با سرمایه گزاران ایرانی در جهت ایجاد پایانه صادراتی همکاری کرده تا موجب افزایش روادید بین دو کشور خصوصا بندرانزلی و آستاراخان شوند.

Share