منصور صوفی

در این مقطع حساس رسالت اصلاح‌طلبان حمایت از جایگاه گیلان در بدنه‌ی هیات دولت باشد

. با توجه به دریافت رای بالای رئیس‌جمهور روحانی از گیلانیان، جادارد که در این مقطع حساس رسالت اصلاح‌طلبان بر گسترش افق دید و حمایت از جایگاه گیلان در بدنه‌ی هیات دولت باشد.

با عرض تسلیت به خانواده‌های معزز شهدای ترور گروه داعش که با نام دولت اسلامی یادآور تلخ ترورهای کور سازمان مجاهدین خلق که با «به نام خدا و خلق قهرمان ایران» ولی برای رسیدن به قدرت در دهه ۶۰ و به ویژه سال ۶۰ انجام می‌گرفت بود و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات گیلانیان سربلند و اندیشمند.
جناب آقای دکتر زیباکلام قطعا از باب رسالت روشنفکری که برای خود تعریف نموده و در مباحث گوناگون اظهار نظر می‌فرمایند در خصوص نقش و جایگاه جناب دکتر نوبخت در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و به ویژه نزد اصلاح‌طلبان گیلان جمله‌ای را بیان نمودند و در نتیجه خواستار حذف ایشان از بدنه‎‌ی دولت شدند. عزیزان گیلانی اصلاح طلب و اعتدالی از منظر خود پاسخ‌هایی چه احساسی و چه منطقی به شخص دکتر زیباکلام ارائه دادند که جای تشکر و قدردانی فراوان از حساسیت نسبت به چهره‌های ملی خود دارد، ولی با توجه به تجاربی که از سال ۷۶ در چگونگی تعیین استاندار و وزرای کابینه و هیات دولت دارم خواستم این نکته را یادآور شوم که بسیاری از افراد هستند که با هوش و ذکاوت زبانزد گیلان و گیلانی مشکل دارند، آنها نمی‌خواهند که چنین جایگاهی در اختیار افراد باکفایت گیلانی باشد. با توجه به دریافت رای بالای رئیس‌جمهور روحانی از گیلانیان، جادارد که در این مقطع حساس رسالت اصلاح‌طلبان بر گسترش افق دید و حمایت از جایگاه گیلان در بدنه‌ی هیات دولت باشد.
به نظر بنده جناب دکتر زیباکلام که در ایام انتخابات چندین بار به گیلان سفر نموده و پیش دوستان ستاد دکتر روحانی ارادت خود را به گیلانیان ابراز نمودند، شاید خواستند گله‌ی شخص خود از دکتر نوبخت را به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد حلقه‎ی رئیس‌جمهور بیان کنند که باید حضور فعال‌تری در همراهی با رئیس جمهور می‌داشتند که البته حضور تاثیرگذار و برنامه‌ریزی شده هم داشتند و از دید دکتر زیبا کلام مغفول مانده است؛ همچنین نظر چند تن از اصلاح¬طلبانی که در سفرهای گیلان همراهی‌اش کردند و خواهان توجه دکتر نوبخت برای قرار گرفتن در پست‌های مدیریتی استان بودند را نیز اعلام نمایند، ولی اینکه گفتند «دل اصلاح‌طلبان رشت از دکتر نوبخت خون است» بی‌انصافی است و مسلما درددل صادقانه‌ی بعضی دوستان با ایشان به معنی دل چرکین بودن یا خون دل خوردن نیست. البته اشکال جناب دکتر زیبا کلام در موضوعات مختلف این است که هر آنچه به ذهنشان می‌رسد را در جمع می‌گویند و به اصطلاح صحبت‌های درگوشی را بلند می‌گویند و به تبعاتش توجهی ندارند ولی آنانی که منتظر گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند خوب می‌دانند که از این نوع گله‎مندی‎ها چه بهره‌برداری‌های نادرستی بکنند.
بسیارند کسانی که بخواهند از همین جمله به عنوان یک مرجع نظر برای حذف و یا تغییر جایگاه دکتر نوبخت سوء استفاده نمایند و یا حداقل بر اختلافات حیدری – نعمتی درون استانی بیفزایند.
با توجه به اینکه مخاطب اصلی دکتر زیباکلام اصلاح‌طلبان بودند، به نظرم دوستان اصلاح‌طلب باید نظر خود نسبت به شان و جایگاه دکتر نوبخت در استان و نزد خودشان را به جناب دکتر روحانی برسانند تا علاوه بر ذکر عملکرد مثبتشان چه در جایگاه معاونت و الان ریاست سازمان برنامه و بودجه و چه در جایگاه سخنگویی دولت، حفظ و تقویت جایگاه ایشان را به عنوان یک خواسته از رئیس جمهور محترم مطرح نمایند.

منصور صوفی – مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت تعاون دولت اصلاحات و رئیس ستادکارگزاران سازندگی استان گیلان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ 

  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share