صبح امروز رخ داد

تیراندازی افراد ناشناس در راهروهای مجلس|تشدید اقدامات امنیتی در نهاد ریاست جمهوری

فردی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ خرداد) مقننه، فردی ناشناس با تیراندازی به یکی از نیروهای حفاظت مجلس وی را از ناحیه مچ پا زخمی کرد.

نیروهای امدادی مشغول مداوای این مامور حفاظت مجلس هستند.

گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.
تکمیلی/ جدیدترین خبر

درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد و خبرنگار تسنیم از داخل مجلس می‌گوید که یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.

برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی و هیچ منبع دیگری نیز این خبر را تایید نگرده است.

تکمیلی/

خبرنگار تسنیم از داخل مجلس گزارش داده است که درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. وی می‌گوید که صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار تسنیم مستقر در داخل مجلس، تاکنون ۴ تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است و عاملان تیراندازی نیز همچنان در داخل ساختمان مجلس هستند.

تکمیلی/

خبرنگاران تسنیم از داخل مجلس گزارش داده اند که عاملان تیراندازی که ۳ نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. ۲ تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.

تکمیلی/

خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم گزارش داده که، ‏در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.

مهدی کیایی مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) پارلمان، با اشاره به شنیده شدن صدای گلوله در ساختمان مجلس گفته است: نیروهای امنیتی در حال برقراری آرامش و امنیت مجلس هستند. جلسه علنی مجلس نیز طبق روال عادی در حال برگزاری است.

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز صدای تیراندازی ادامه دارد و نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را تحت کنترل دارند. وی گفت: نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در اختیار گرفته اند و امیدوار تا دقایقی دیگر امنیت کامل مستقر شوند.

تعداد شهدای مجلس به ۲ نفر رسید

در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۰ نفر مجروح شدنده‌اند .نیروهای حفاظت با جلیقه‌های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی‌شود

نمایی از داخل مجلس پس از حملات تروریستی امروز

با هماهنگی نیروهای حفاظت مجلس و برقراری امنیت، نمایندگان مجلس به آرامی در حال خروج از صحن هستند.دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی هستند.

حضور جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

 

Share