پس از انتشار شایعاتی در خصوص دست‌چین شدن تماشاگران زن

توضیح رییس فراکسیون زنان مجلس در خصوص حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن والیبال

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم با اشاره به حضور خانواده‌های بازیکنان تیم ملی والیبال در بازی روز گذشته در ورزشگاه آزادی، ابراز امیدواری کرد این مشکل مرتفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، پروانه سلحشوری با اشاره به حضور تعدادی از زنان تماشاگر در بازی روز گذشته دو تیم والیبال ایران و بلژیک در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران اعلام کرد: باوجود انتشار شایعاتی درباره این‌که زنان حاضر در استادیوم دست‌چین شده بودند، چنان که از وضعیت ظاهری این افراد در تصاویر، به نظر می‌رسد این‌‌طور نباشد.

خانوادها، بانوان ورزشکار، مدعوین و تماشاگران عادی در ورزشگاه حضور داشتند

او گفت: با این حال بنابر پیگیری‌های بنده، زنان حاضر در ورزشگاه‌ متشکل از چند گروه مختلف بوده‌اند که بر این اساس گروهی را خانواده‌های ورزشکاران تشکیل می‌دادند، بخشی از صندلی‌ها به زنان ورزشکار اختصاص یافته بود، گروهی مدعوین بودند که ازسوی برگزارکنندگان دعوت شده‌اند و همچنین ۳۰ نفر از زنان نیز از طریق خریداری بلیت موفق به ورود شدند. درمجموع همین هم اتفاق فرخنده‌ای است که باید به فال نیک بگیریم.

باید همین میزان گشایش در حضور زنان در ورزشگاه را به فال نیک بگیریم

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراموش نکنیم که خانواده یک ورزشکار در تمام طول دوران فعالیت حرفه‌ای آن ورزشکار آرزو دارند بازی‌های پدر یا برادران یا فرزندان خود را ببیند و از نزدیک شاهد افتخارآفرینی و قهرمانی عزیزانشان باشند و به همین دلیل باید همین میزان گشایش را نیز به فال نیک بگیریم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم روزی فرابرسد علاوه بر خانواده‌های ورزشکاران، امکان حضور دیگر زنان علاقمند به مسابقات ورزشی نیز در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

او خاطرنشان کرد: با این همه ما از مدت‌ها پیش پی‌گیر حل این مشکل بودیم و حتی قرار بود روز چهارشنبه در صحن علنی نیز در این رابطه صحبت کنم که باتوجه به حمله تروریستی به مجلس و طبیعتاً وضعیت سیاسی خاصی که بر کشور حاکم شد، این مسئله را پیگیری نکردیم اما قطعاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ضرورت جداسازی وزارت ورزش و جوانان

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان جوانان به ضرورت تحقق و تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: قرار بود این مسئله را در برنامه ششم توسعه و در قالب یک پیشنهاد مطرح کنم و حتی قصد داشتم این پیشنهاد را در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق نیز ارائه کنم اما با مشورتی که با دیگر همکاران داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باتوجه به اینکه دولت در آن زمان در روزهای پایانی خود بود و هنوز هم انتخابات برگزار نشده بود، موقتاً از طرح این پیشنهاد خودداری کنیم تا در موقعیت بهتر به آن پرداخته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم یادآور شد:‌ آن‌چه مسلم است، ناکارآمدی حوزه جوانان در این وزارتخانه کاملاً مشهود بوده و به‌خصوص در دوره آقای گودرزی بخش جوانان کاملاً مغفول مانده بود.

سلحشوری در پایان تصریح کرد: شخصاً موافقم تصویب لایحه این جداسازی هستم و به نظر می‌رسد هم وزارتخانه هم خود جوانان و هم دیگر نمایندگان مجلس نیز موافق باشند.

Share