در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی در منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

توسعه همه جانبه اقتصادی همراه با حفظ و حراست از منابع ملی در منطقه آزاد انزلی

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوبی برای توسعه و اشتغال استان است، اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی می تواند نقش موثری از فقر زدایی و رفع محرومیت در سطح استان ایفا نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنا به پیشنهاد مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، این منطقه برای نخستین بار میزبان جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در  اراضی ملی و منابع طبیعی استان گیلان بود.

این نشست تخصصی با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی منطقه آزادانزلی و طرح و برنامه های سازمان در این خصوص برگزار شد که گزارشی از مراحل تدوین، تصویب و ابلاغ طرح جامع منطقه و پهنه بندی های مختلف آن بهمراه اقدامات سازمان جهت صیانت اراضی ملی و کشاورزی در این منطقه ارائه و اعضاء پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه دادند.

رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این نشست، هدف از میزبانی سازمان متبوع خود از جلسه تخصصی شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان را ارائه گزارش و بررسی راهکارهای افزایش همکاریهای مشترک با سایر دستگاه های استانی جهت حل مشکلات احتمالی، اعلام کرد و گفت: در این نشست که می بایست آنرا جلسه بسیار خوبی ارزیابی نمود، بخشی از عملکرد، وظایف، قانون و مقررات مناطق آزاد به عنوان یک قانون خاص، به اعضای شورا اعلام و تصریح شد که طی دو سال با تشکیل یگان حفاظت از اراضی و پیگیریهای حقوقی و قضایی سازمان بیش از ۵۹ هکتار از اراضی ملی در سطح منطقه رفع تصرف شده است.
وی رویکرد سازمان متبوع خود را حفظ اراضی ملی و کاربری اراضی کشاورزی را بیان کرد و با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در این خصوص اعلام کرد: در طرح جامع این منطقه کاربری زمین های کشاورزی حفظ شده است و امید است که با کمک دستگاه های استان این روند تداوم یابد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان در پایان این جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه، با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوبی برای توسعه و اشتغال استان است، اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی می تواند نقش موثری از فقر زدایی و رفع محرومیت در سطح استان ایفا نماید چرا که یکی از برکات این منطقه برای مردم استان اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد تابع مقرارت خاص خود بوده و مدیریت عالی آن تلاش بسیار خوبی جهت حفظ کاربری اراضی زراعی مصروف داشته، افزود: بخشی از این منطقه دارای اراضی منابع طبیعی و حدود زمین های جنگلی و مرتع است که تلاش به منظورحفظ کاربری ها در همراه با اجرای برنامه ها و طرح های توسعه ای در بخش تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی، مشهود و قابل تقدیر است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان اضافه کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در جهت نظارت کامل بر بنگاه های معاملات املاک جهت عدم تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی صورت گرفته که حفظ منابع ملی و اجرای دقیق قوانین طرح جامع مناطق آزاد را به دنبال دارد.

گفتنی است در این جلسه دادستانها و روسای دادگستری حوزه های قضایی شهرستانهای محدوده منطقه آزاد انزلی، نمایندگان نهادهایی همچون سازمان بازرسی، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و امور اراضی استان گیلان بهمراه معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند و اعضای حاضر در نشست تخصصی از اقدامات نظارتی و برنامه های این سازمان در جهت صیانت از اراضی ملی و حفظ کاربری زمین های کشاورزی محدوده منطقه قدردانی نمودند.

Share