مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مطرح کرد:

تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: بنگاههای کوچک و متوسط عامل جذب، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد علی شهیدی در خصوص نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در جوامع امروزی گفت: بنگاه‌های کوچک در بیشتر کشورهای جهان مهم‌ترین برنامه اجرایی برای دستیابی به توزیع عادلانه درآمد، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی تلقی می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرینی و نوآوری در جذب و هدایت سرمایه‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک گفت: بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در فراهم کردن بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات نقش مهمی دارند و عامل جذب، اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر هستند و این در حالی است که، تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکتهای بزرگ توسط شرکتهای کوچک و متوسط صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: ویژگی‌هایی نظیر زود بازده بودن‌، نیاز کمتر به منابع مالی و پائین بودن سطح ریسک را از مزیت‌های صنایع کوچک دانسته و تقویت این صنایع را بهترین راهکار ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در قیاس صنایع کوچک با صنایع بزرگ گفت: آنچه در شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، حاصل فعالیت صنایع کوچک است.

صنایع کوچک با هزینه‌های عمومی کمتر و محدودیت ماشین‌آلات در مقایسه با صنایع سنگین از انعطاف پذیری بیشتر و تکانهای اقتصادی کمتری برخوردار است  و نکته قابل توجه این است که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است.

Share