دبیر حزب اصلاح طلب اراده ملت ایران در واکنش به سخنان حسنی

به مردم رشت تبریک و آفرین می گویم که به لیستی که اشکال داشت رای ندادند

یکی از آرمان های اصلاح طلبی زنده باد مخالف من است. در حالی که امروز برخی از مدعیان اصلاح طلبی هر دهانی که در نقد اصلاحات باز شود را با بدترین لغت ها مورد حمله قرار می دهند و هیچ نقدی را بر عملکرد خودشان، نه اصلاحات، بر نمی تابند و قطعا اصلاح طلبی ما نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از پایان انتخابات شورای شهر در رشت و اعلام لیست نهایی منتخبین شورای پنجم، انتقاداتی به نوع بسته شدن و ارائه لیست اصلاح طلبان در شهر رشت از سوی فعالین اصلاح طلب و سیاسیون مطرح شد. در این میان روز گذشته سکینه خاتمی از فعالین اصلاح طلب در گفتگویی در انتقاد به نوع بسته شدن لیست امید در رشت گفت: “هیچ توجیهی برای نبودن نام بانوان در لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر رشت نبوده و نیست”. همچنین غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت نیز در مراسم ضیافت افطاری خود در اعتراض به لیست امید مطالبی را مطرح نمود. با این حال اما در واکنش به این اظهارات محمدصادق حسنی نماینده رشت در مجلس در گفتگویی به اظهارات جعفرزاده واکنش نشان داد و لیست امید را عاملی برای جلوگیری از سهم خواهی عده ای دانست.

در همین راستا غلامرضا مقدسی از فعالین و چهره های شاخص اصلاح طلب و دبیر حزب اراده ملت ایران در خصوص بسته شدن لیست امید در رشت، با بیان اینکه در بسته شدن لیست های انتخاباتی همانند رقابت های ورزشی اینکه تیم شما چگونه بازی می کند یک سوی ماجراست، سوی دیگر ماجرا نیز تیم رقیب است که چگونه به میدان می آید و این بسیار با اهمیت است. گفت: بنده امروز به دوستان اصلاح طلب خود نکته ای را متذکر شدم که اگر ما خواهان اصلاحات هستیم باید اصلاحات را برای اصلاحات نیز بپذیریم. اگر ما اصلاحات را برای اصول اصلاحات ندانیم قطعا نواصولگرایانی هستیم که در دل اصلاح طلبی ظهور کرده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی از افراد از اینجا رانده و از آنجا مانده به دنبال منافع شخصی و محفلی خود هستند به عنوان اصلاح طلبان آمده و از نجابت و دلسوزی اصلاح طلبان واقعی سواستفاده می کنند و رفتارها و کارهایی از آنها سر می زند که نتیجه آن همین نامرادی ها و شکست هاست.

دبیر حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه آقای جعفرزاده نسبت به عملکرد اصلاح طلبان نقدی دارد، گفت: یکی از آرمان های اصلاح طلبی زنده باد مخالف من است. در حالی که امروز برخی از مدعیان اصلاح طلبی هر دهانی که در نقد اصلاحات باز شود را با بدترین لغت ها مورد حمله قرار می دهند و هیچ نقدی را بر عملکرد خودشان، نه اصلاحات، بر نمی تابند و قطعا اصلاح طلبی ما نیاز به اصلاح دارد.

وی در خصوص نحوه بسته شدن لیست امید گفت: ما معتقد هستیم افراد متخصص وارد لیست شوند و سکان امور را در دست بگیرند، در شهر رشت آنچه که اتفاق افتاد اکثر گروه های اصلاح طلب از عملکردی که حادث شد و از کسانی که آمدند و با روش های عجیب و غریب سکان قدرت را در دست گرفتند ناراضی بودند. بنده از شورای مرکزی و عزیزانی که لیست را بستند برای مناظره دعوت بعمل آوردم. افرادی چون خانم حساس خواه و آقایان راستی، حسینی و… معتقدند که ما تحت فشار قرار گرفتیم و در واقع آنچه که قصد پیاده کردن آن را داشتیم اعمال نشد و این در واقع بخاطر نفوذ برخی پدرخوانده های اصلاحات در گیلان است که هر منتقدی را از دم تیغ می گذرانند و تنها به منافع خودشان و منافع محفلی شان می اندیشند و دلسوزی ای برای منافع کشور و اصلاحات ندارند.

مقدسی در خصوص واکنش حسنی به اظهارات جعفرزاده در انتقاد از لیست امید، گفت: این مطالب ریشه در اختلافات گذشته دارد، حتی آقای حسنی این موضوع را رعایت نکرده و بحث لیست امید به بحث رای ندادن آقای جعفرزاده به ریاست آقای عارف یا تاسیس جبهه مستقلین کشیده شد.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که قدرت گرفتن لیست امید باعث خواهد شد که در انتخابات بعد نیز جناح اصولگرایان نیز با قدرت بیشتری کار کند و با افراد قدرتمندی وارد میدان شود. واقعیت این است که در جمع اصولگرایان نیز لیست و کارکرد سیاسی منسجم وجود نداشت که اگر چنین موضوعی وجود داشت می توانستند اکثریت را در شورا بدست بیاورند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اذعان داشت: برخی می گویند سه نفر از لیست اصلاحات رای آوردند که دو نفر آنان بدون لیست هم در شورا بودند، بنده می گویم برخی رای آوردند که در هر دو سمت بودند! افراد سیاسی ای نبودند و تنها با سیاسیون رفاقت داشتند و رای آوردند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت اظهار کرد: حتی اگر فرمایشات آقای حسنی صحیح باشد و حتی اگر در آینده بگویند که آقای جعفرزاده هیچ گاه نگفته است که اصلاح طلب است، این سوال مطرح می شود که چه ایرادی دارد فردی از عملکرد اصلاح طلبان انتقاد کند؟ ما اصلاح طلبان معتقد به فضای باز سیاسی هستیم، ما به زنده باد مخالف من موافق هستیم. ما میخواهیم بگوییم سه نفر را از لیست به شورا فرستادیم! بنده می گویم حتی اگر یازده نفر هم وارد شورا می شدند آیا پیروزی ای رقم خورده بود؟ آیا این پیروزی است که شایستگان اصلاح طلبی را در لیست قرار ندهیم؟ بنده معتقدم که لیست ارزشیابی اصلاح طلبان را به سمع و نظر مردم شهر رشت برسانند. بیایند نتیجه ی سه بار نظرسنجی و نتیجه ارزشیابی را منتشر کنند و بعد بگویند که چه افرادی در لیست قرار گرفته بودند.

وی در پایان تاکید کرد: به مردم رشت تبریک و آفرین می گویم که اشکال را شناختند و به لیستی که اشکال داشت رای ندادند، ما قرار نیست به رستورانی برویم که هرچه سرآشپز پخت سفارش دهیم، ما معتقد به آزادی و تصمیم گیری مستقل هستیم و جایی که ببینیم مسیر قطار اشتباه است پیاده خواهیم شد.

Share