مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان خبر داد

برگزاری ۲۰۹ محفل قرآنی و اجرای برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با ماه رمضان در گیلان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان بااشاره به اجرای برنامه «خدیجه مادر امت» در روز یازدهم ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های این بانوی بزرگ اسلام هم‌زمان با وفات حضرت خدیجه (س) ویژه‌برنامه‌ای با حضور عموم به‌خصوص بانوان و خانواده معظم شهدا برگزار خواهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ولی عادلی، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه در سطح استان گیلان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با محوریت جوانان و نوجوانان در ۴۱۰ بقعه متبرکه همراه با اقامه نماز جماعت، مناجات خوانی و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قاریان بین‌المللی بومی و کشوری برگزار می‌شود.

وی محوریت محافل انس با قرآن کریم را مفاهیم آیات و ترویج سنت حسنه وقف عنوان کرد و گفت: ۳۵ خیمه معرفت در رشت با حضور ۴۳۴ مبلغ بومی و غیربومی اعزامی از قم با ۳۳۸ جلسه سخنرانی در خدمت روزه‌داران خواهند بود.

عادلی با اشاره به برگزاری ۲۰۹ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در گیلان افزود: ۶۹ کلاس تفسیر و ۳۵۹ کلاس ترتیل خوانی و جزءخوانی در این ایام در حال برگزاری است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر ترویج سنت حسنه وقف گفت: ۵۲ نمایشگاه، شامل فعالیت اوقاف و موقوفات در این ماه در حال برگزاری است.

وی به برپایی ۳۴۱ مرکز نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: ظرفیت قابل‌توجه امام زادگان و بقاع متبرکه، فضای مناسبی را جهت ترویج فعالیت‌های فرهنگی به‌خصوص در این ماه فراهم می‌کند که می‌توان از آن به‌خوبی استفاده کرد.

عادلی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به‌منظور برپایی سفره ساده افطاری بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان با همکاری شهرداری رشت هر شب حدود ۵ هزار نفر را در پیاده‌روی فرهنگی شهرداری رشت اطعام می‌کند لذا مصمم هستیم تا در این سی شب ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر اطعام شوند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان سبک زندگی اسلامی و ترویج این فرهنگ را از برنامه این اداره دانست و افزود: نصب بنرهایی با این عناوین در بقاع متبرکه جهت ترویج این فرهنگ اسلامی را جزء اولویت برنامه‌های خود میدانیم.

وی افزود: تجهیز نو سازی قرآن کریم توسط خیرین از برنامه‌های ما خواهد بود که خیرین با عضویت در کمپین وقف قرآن کریم، می‌توانند با هدیه مبلغ هفت هزار تومان برای هر عدد قرآن کریم در این کار خیر و باارزش سهیم باشند.

عادلی با اشاره به اجرای برنامه «خدیجه مادر امت» در روز یازدهم ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های این بانوی بزرگ اسلام هم‌زمان با وفات حضرت خدیجه (س) ویژه‌برنامه‌ای با حضور عموم به‌خصوص بانوان و خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: با توجه به جایگاه والای این بانوی بزرگ، برای تشویق عموم جهت نام‌گذاری فرزندانشان به نام «خدیجه» به بانوانی که مزین به این نام هستند جوایزی اهدا خواهیم کرد.

وی به روز جهانی قدس هم‌زمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومین اشاره کرد و گفت: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این روز بزرگ، از ظرفیت خوب امام زادگان استفاده خواهیم کرد تا مردم همچون سال‌های گذشته حماسه دیگری را رقم زنند.

Share