فرماندار فومن خبرداد

ایستگاه هواشناسی طی ماه‌های آینده در فومن راه‌اندازی می‌شود

فرماندار فومن به برخی مشکلات حوزه هواشناسی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:با بستن قرارداد باسازمان هواشناسی کشور، ایستگاه هواشناسی طی ماه های آینده دراین شهرستان نصب وراه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین اسماعیل پور در نشست با دهیاران بخش سردار جنگل که ظهر چهارشنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: در سال های گذشته در زمینه هواشناسی در حوزه کشاورزی مشکلاتی وجود داشته است.

وی با اشاره به پیگیرهای انجام شده برای مرتفع کردن این مشکل، افزود: امروز (چهارشنبه) قراردادی با سازمان هواشناسی کشور در زمینه راه اندازی و نصب ایستگاه هواشناسی در شهرستان فومن بسته شد.

فرماندار فومن با بیان اینکه این ایستگاه در زمین جهاد کشاورزی راه اندازی می شود، گفت: براساس این قرار داد ایستگاه هواشناسی در ماه های آینده در این زمین نصب و راه اندازی می شود.

وی در ادامه به تهیه و تنظیم شناسنامه روستایی شهرستان فومن اشاره و آن را یکی از منابع کمک کننده به مسئولان در خصوص اطلاعات مربوط به روستاها دانست و خاطرنشان کرد: شناسنامه روستایی در زمینه برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات به مسئولان شهرستان کمک می کند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه در سال های گذشته برنامه ریزی در سطح شهرستان برمبنای داشتن اطلاعات درست و صحیح نبوده است، گفت: با تنظیم این شناسنامه تلاش می شود که روستاها براساس نیازمندی و پتانسیل و ظرفیت خود توسعه یابند.

وی مهم ترین وظیفه دهیاران در زمینه تهیه و تنظیم شناسنامه روستایی را دادن اطلاعات واقعی عنوان و اظهار کرد: وجود اطلاعات درست و صحیح از وضعیت روستاها عامل مهمی برای توسعه روستایی محسوب می شود.

اسماعیل پور در ادامه با بیان اینکه شهرستان فومن در برخی از شاخص های برخورداری همانند آب روستایی نسبت به شهرستان های همجوار پایین تر است، تأکید کرد: تهیه و تنظیم شناسنامه روستایی به شناسایی این مناطق کمک بیشتر کرده و مسئولان امر را در زمینه برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات یاری می کند.

Share