تولیت آستان قدس رضوی در جامعه الحسین مشهد:

مردم به جرم اینکه می‌خواهند به رقیب کاندیدای دولت رای دهند ساعت‌ها معطل ماندند!

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنده تاکنون از حق تولیت آستان قدس رضوی استفاده نکرده‌ام و تا آخر عمر نیز استفاده نخواهم کرد، ابتدا عرض کردم تمام اعضای همکار ما در تهران و در کشور هم دوستانی که مسئول ستادها بودند همه مردمی بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع حامیان خود در جامعه الحسین مشهد مقدس اظهار داشت: خداوند را شاکریم که عمری را به ما عنایات فرمود تا بار دیگر رمضان را تجربه کنیم. ماه رمضان ماه توجه به خدا، محاسبه اعمال و ظرفیت سازی برای نفس و جان است. این ماه هنگامه تمرین دگر خواهی در پرتوی خداخواهی است.

وی افزود: مردم سالاری دینی از ویژگی های نظام اسلامی و قانون اساسی کشور ماست؛ در کشور ما تمام ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مردم ما مثل همیشه کم نگذاشتند اما مسئولان کم گذاشتند، کم گذاشتند که بنده به عنوان یک کاندیدا باید از آن دسته از مردم عزیزی که آمده بودند برای رای دادن اما فقط به جرم اینکه می‌خواهند به رقیب کاندیدای دولت رای دهند باید ساعت‌ها پشت در صندوق‌ها معطل بمانند و رایشان را نتوانند بدهند عذرخواهی کنم و این فقط یک جا نبود و موارد بسیاری از سراسر کشور هم به ما و هم به شورای نگهبان و بخش‌های دیگر اعلام شده است.

وی ادامه داد: باید از این دسته مردم عزیز که عاشقانه و صمیمانه و مسئولیت شناسانه در صحنه حاضر بودند اما نتوانستند رای بدهند همگان عذرخواهی کنند، من هم به سهم خود به عنوان یک کاندیدا باید این قصور را و یا تقصیر را نسبت به کسانی که باید رای مردم را می‌گرفتند و به موقع اعلام نکردند اعلام کنم.

وی ادامه داد: تشکر صمیمانه و مخلصانه و متواضعانه دارم از ۱۶ میلیون نفر از مردم عزیزی که بزرگوارانه بنده حقیر را مورد لطف و محبت قرار دادند من این رای را برای خودم تلقی نمی‌کنم، به عنوان یک طلبه این رای را به ارزش‌ها تلقی می‌کنم، به کسانی تلقی می‌کنم که می‌خواهند در این نظام، دولتی در طراز دولت اسلامی شکل بگیرد و خواسته‌هایی از نوع خواسته‌های امام و رهبری و شهدا و ایثارگران دارند بر زبان جاری می‌کنند و این تشکر را هم به لحاظ حضور مردم و هم به عزیزانی که در ستادهای مردمی بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: بنده تاکنون از حق تولیت آستان قدس رضوی استفاده نکرده‌ام و تا آخر عمر نیز استفاده نخواهم کرد، ابتدا عرض کردم تمام اعضای همکار ما در تهران و در کشور هم دوستانی که مسئول ستادها بودند همه مردمی بودند، اداره ستادها کاملاً مردمی بود، خود مردم بودند، دیدید و شنیدید که فردی درب مغازه را باز کرده بود و یا فردی منزلش را به این امر اختصاص داده بود و در این راه قرار داده بود، خانمی النگو و یا گوشواره‌اش را داد و من شرمنده شدم، درست مثل روزهای دفاع مقدس.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ناسزا گفتن به سید ابراهیمی رئیسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد. دعاها و نیایش‌های شما به درگاه خدا اثر کرده است. مادر چهار شهیدی که با اشک چشم می‌گوید من امروز تمام دغدغه ام این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی زمین نماند. مطمئن باشید دعا‌ها و نیایش‌های شما به درگاه خداوند محقق خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه از اولی که وارد این عرصه شدیم، در مورد کرامت خواهی و حق خواهی و عدالت اجتماعی و اقتصادی و گفتمانی که امام و رهبری داشتند تاکید کردیم بیان کرد: گفتیم می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که صدای آنها شنیده نمی‌شود، گفتیم می‌خواهیم صدای محرومان و کسی که با مشکلات مختلف اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند باشیم که روزنامه و پژواکی نداریم.امید آن است که همواره وکیل مدافع محرومان و خانواده‌های مستضعف در جامعه باشم.

وی بیان کرد: من از نخبگان، از خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جوانان عزیز و خانم‌ها و آقایانی که در این عرصه تلاش و مجاهدت کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و می‌گویم ناسزا گفتن به فردی مثل سیدابراهیم رئیسی فضای انقلابی را سرد نخواهد کرد.

رئیسی ادامه داد: می‌خواهند جامعه را دوقطبی کنند و بر طبل دوقطبی کردن جامعه می‌نوازند و این روش فرسوده انگلیسی‌ها است که شیعه را دوقسم کنند و سنی را دوقسم کنند، ما این دوقطبی کردن را برای اینکه بخواهند از پاسخ به سوالات فرار کنند نمی‌پذیریم، مردم سوالشان این است چهار سال چه کردید؟ مردم سوالشان این است دور از تهمت‌ها و افتراها و نارواها چرا آدرس غلط به مردم می‌دهید؟ مردم می‌گویند کار، چرا بیکاری است؟ به مردم بگوئید چقدر کار ایجاد کردید چقدر می‌خواهید کار ایجاد کنید، این جواب مردم است نه اینکه جواب این مردم این باشد که اینها می‌خواهند دیوار بکشند.

وی افزود: جواب مردم این است که خانواده فقیر و مستمندی که نان شب ندارند چه باید بکنند. ما گفتیم منابع کشور را بررسی کردیم و می‌خواهیم سه دهک پائین را افزایش دهیم اما اعلام کردند از کجا؟ شما مگر اقتصاد می‌دانید؟ اعلام کردیم از این منابع می‌خواهیم تامین کنیم. شما آب و برق و نفت گاز و بنزین و حامل‌های انرژی را گران کردید، ما گفتیم منبعش اینجاست اما گفتند اینها کار پوپولیستی می‌کنند اما شب انتخابات و یک باره لحن و ادبیاتشان را عوض کردند و گفتند باید افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی درآمدشان را افزایش دهید، ما نیز از ابتدا همین را گفتیم.

رئیسی گفت: ما گفتیم باید به قانون عمل کرده و کف یک میلیون شغل سالانه ایجاد کنید اما گفتند می‌خواهند کشور را دچار مشکل کنند، گفتیم با همین قانون می‌شود و اگر دولتی نخواهد اجرا کند نباید باید وارد عرصه شود. مردم را چه حساب کرده‌اید؟ چرا با مردم اینگونه صحبت می‌کنید؟ گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد شود و گفتند اینها می‌خواهند مردم را فریب دهند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد.این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است.زانو زدن در برابر یک مقام عربی که هزاران مسلمان را در منا به شهادت رسانده است، سیاست ملتمسانه است.

رئیسی افزود: اینها، پیام‌هایی دریافت می‌کنند و می‌فهمند تحریمشان اثر گذاشته و دومرتبه تحریم را تشدید می‌کنند، یکی از عوامل تشدید تحریم‌ها پیام‌هایی بود که از داخل می‌رفت، اگر پیامی که از داخل می‌رفت پیام اقتصاد مقاومتی بود و این بود که ما پای اقتصاد مستقل پایدار ایستاده‌ایم جرات نمی‌کردند تحریم‌ها را تشدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما گفتیم کدام رئیس جمهور روی کره زمین می‌آید بنیه دفاعی و موشکی خود را تضعیف می‌کند؟ این بنیه دفاعی برای جنگ نیست برای آن است که نجنگیم، در همه دنیا برای بازدارندگی این بنیه دفاعی را تقویت می‌کنند تا کسی به خاکشان تعرض نکند و ما این حرف را زدیم، شما در مصاحبه ها و مناظره‌ها بنیه دفاعی و موشکی را تضعیف کردید و روحیه بچه‌های مدافع حرم و خانواده شهدای مدافع حرم را تضعیف کردید و بعد سر مزار پدر موشکی رفتید. این چه رفتاری است؟

رئیسی ادامه داد: ما می‌گوئیم کدام رئیس جمهوری بنیه دفاعی و موشکی کشورش را تضعیف می‌کند؟ کدام رئیس جمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آنها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.

رئیسی تصریح کرد: توجه به ارزش های انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار نظام و توجه به فرهنگ اصیل این نظام اگر بشود ما جلو می‌رویم. آنچه اتفاق افتاد اتفاق بدی بود و جلوی چشم مردم افتاد، ما مردم را عاقل و بابصیرت می‌دانیم، روستایی ما کمتر از شهری مطالب را نمی‌فهمد و بسیاری از مطالب را بهتر می‌فهمد. آنچه اتفاق افتاد؛ اتفاقات خوبی نبود، مردم ما عاقل و با بصیرت هستند؛ ما مرزبندی‌ها را بین روستائیان و شهرنشین‌ها قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره دولت حامی یک کاندیدا بود و در برابر کاندیدای دیگر موضع گیری می‌کرد تصریح کرد: اتفاقات این دوره بدیع بود، بیش از ۵ ماه است که آنتن تلویزیون صبغه تبلیغات انتخاباتی داشت و این رقابتی نابرابر را ایجاد می‌کند.

رئیسی گفت: اتفاقات این دوره اتفاقات بی سابقه‌ای بود؛ تمام امکانات کشور و وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها و بهداری‌ها و… ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت شد.این در حالی است که بنده ۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه‌های آستان شرکت نکردم.ده‌ها روزنامه زنجیره‌ای برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس آستان ازهر گونه فعالیت انتخاباتی بر حذر شد.

وی خاطرنشان کرد: معاون اولی که با کلام خود می‌گوید من برای دفاع از دولت می‌آیم و این را ما به هیج عنوان در قانون نداریم. این پول پخش کردن‌ها، واریز یارانه حتی برای افرادی که یارانه آنها قطع شده بود، واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات، سوء استفاده‌های کاندیدای خاصی از امکانات دولتی بود. ما توجه به فقرا و محرومان و ایجاد اشتغال و کنار گذاشتن اشرافیگری را گفتمان کردیم که اگر عملیاتی شود حمایت می‌کنیم. خوشحال می‌شویم این جریان در دولت مورد توجه قرار گرفته همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.

رئیسی بیان کرد: از چناران و اهواز و خرم آباد مستنداتی فرستاده‌اند و بیش از ۲۰۰ فیلم خود مردم فرستادند و قریب به ۲۰۰۰ صندوق را مردم گفته‌اند اشکال دارد و آقایان گفته‌اند سریع رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: مردم ۳۰ انتخابات شرکت کرده‌اند و سر صندوق بودن را بلد هستند و چیز تازه‌ای نیست، مردم خودشان سر صندوق‌ها بوده‌اند، ما قانون مدار هستیم و نیروهای انقلابی برخلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند اما تخلفات در این رابطه بی سابقه است.

رئیسی ادامه داد: به دوستان عرض کردم و خودشان هم می‌دانند ما پایبند به انقلاب هستیم و کار را از مسیر قانون دنبال می‌کنیم اما اگر مردم احساس کنند این تخلفات مهندسی شده و سازمان دهی شده بررسی نشود اعتماد مردم آسیب می‌بیند و این آسیب دیدن خسارت بزرگی برای کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پایبندی به خط امام و ولایت فقیه و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و توجه به مردم و باور داشتن آنها شاخص‌های خط امام و راه امام است، ادبیاتی انقلابی و در خور شان مردم انقلابی خواسته مردم عزیزمان و خط روشن و نورانی اماممان است.

رئیسی افزود: اهل دلبندی‌های شخصی نیستم اما دیدید اهانت و ناروا و تهمت و افترا و آدرس‌های غلط داده شد اما اهل اینکه از خودم بخواهم بگویم نیستم، فیلم انتخاباتی را که خواستند بسازند گفتم از زندگی مردم و بیکاران و اینکه تبعیض‌ها چقدر مردم را اذیت می‌کند فیلم بسازید، ترساندن مردم از جفاهای این انتخابات بود که در مردم نسبت به رقیب هراس ایجاد کنند اما اکنون نظر شورای نگهبان را نظر نهایی می‌دانیم و درخواست خودمان را مطرح کرده‌ایم و قانونمند کار را پیگیری می‌کنیم از پیگیری مطالبات مردم خسته نمی‌شویم و جا نمی‌زنیم و نه با تهمت های ناروا میدان را خالی می‌کنیم و در این عرصه پافشاری می‌کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

Share