عباسی: مجلس به دستگاه‌های اجرائی و قضائی معنا می‌بخشد

اولین اظهار نظر عباسی پس از عضویت در هیات رئیسه مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس شورای اسلامی با قدرت قانونگذاری خود به قوه مجریه و قضائیه معنا می‌بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با جایگاه مجلس در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره)، اظهار داشت: نگاه امام خمینی (ره) به مجلس بر اساس جایگاه واقعی آن بوده و مجلس را عصاره ملت می‌دانستند، زیرا از جایگاه مجلس به خوبی شناخت داشتند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام پایه گذاری مناسبی برای جایگاه مجلس داشتند که بر این اساس باید حرکت کنیم، بیان کرد: نمایندگان باید نسبت به جایگاه واقعی مجلس و وکالت مردم توجیه باشند.

وی افزود: مجلس با جایگاهی که در رابطه با مسائل سیاسی، اقتصادی و دیگر شئون حاکمیت دارد، می‌تواند به عنوان یک رکن اساسی عمل کند که نتایج مثبتی را نیز این گونه عمل کردن، به دنبال خواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه اگر جایگاه موثر مجلس نادیده گرفته شود، قوه مجریه و قوه قضائیه اصلا معنی پیدا نمی‌کند، متذکر شد: با وجود قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرائی قابل انجام و قابل نظارت است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه این موضوعات کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌دهد و با تقویت روحیه قانونمندی در کشور به نتایج مثبتی می‌توان دست یافت.

گفتنی است امروز اسدالله عباسی با ۱۲۲ رای به‌عنوان کارپرداز هیات رییسه مجلس انتخاب شد.

Share