رئیس پلیس راه استان گیلان خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی تصادفات رانندگی در استان گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: تصادفات رانندگی خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان گیلان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به اینکه  تصادفات رانندگی در استان گیلان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است اظهار داشت: پلیس راه گیلان طرح تشدید برخورد با هنجارشکنان، به‌ویژه موتورسواران را در استان اجرا می‌کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه در یک ماه گذشته حوادث رانندگی و هنجارشکنی از سوی راکبان موتورسیکلت در استان گیلان افزایش یافته است افزود: ۵۰ درصد تصادفات مذکور از سوی راکبان موتورسیکلت در استان به‌وقوع پیوسته است.

محمدپور از وقوع ۳۱۷ فقره تصادف رانندگی در یک ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان در یک ماه گذشته در تصادفات مذکور ۴۵۰ مجروح و ۳۹ کشته داشته که ۳۷۱ مصدوم را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته ۱۲ موتورسوار در حوادث رانندگی در استان گیلان جان خود را از دست دادند تصریح کرد: عمده حوادث مذکور به‌دلیل هنجارشکنی، سرعت غیرمجاز و حرکات نمایشی موتورسواران به‌ویژه در شب‌ها اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تصادفات رانندگی در استان گیلان، روزانه بیش از ۷۲ دستگاه خودرو پلیس به‌صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان گیلان به گشت‌زنی مشغول هستند.

Share