با حضور استاندار گیلان اتفاق افتاد:

افتتاح استخر شنا و آب درمانی ویژه معلولین و مراکز TC و MTC گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: به‌منظور توانمندسازی و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای معلولان، استخر شنا و آب درمانی ویژه معلولان در رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا پارسی ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه استخر شنا و آب درمانی معلولان رشت با اشاره به اینکه توانمندسازی و زندگی عزتمندانه با فراهم آوردن امکانات رفاهی برای معلولان از اهداف بزرگ بهزیستی است اظهار داشت : ساخت و احداث پروژه استخر معلولان در رشت از سال ۹۲ آغاز شد.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور را ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: زیربنای استخر شنا و آب درمانی معلولان رشت با امکانات متعدد ورزشی و آب درمانی بالغ بر ۴۱۶ مترمربع است.
پارسی با تاکید بر اینکه ابعاد حوضچه این استخر ۹ در ۱۲ مترمربع است تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد و ساخت پروژه استخر شنا معلولان رشت، هیدروتراپی و آب درمانی معلولان جسمی حرکتی خفیف و متوسط است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه آب درمانی تاثیرات مطلوبی برای رفع اسپاسم و فلج مغزی دارد و معلولان می‌توانند از این استخر در راستای کاهش مشکلات جسمی و حرکتی استفاده کنند خاطرنشان کرد: در پروژه مذکور امکانات ویژه‌ای برای نابینایان و ناشنوایان فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه معولان عزیز می‌توانند از این پروژه در راستای اوقات فراغت و تسهیل در اقدامات درمانی استفاده کنند بیان داشت: امکانات و تجهیزات استخر شنا و آب درمانی معلولان رشت به‌طور رایگان در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.
همچنین در ادامه مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق استاندار محترم گیلان نسبت به افتتاح مرکز اجتماع درمانی ویژه معتادان در رشت اقدام نمودند.
ایشان تاکید کردند: مراکز اقامتی درمانی TC و MTC برای اقدامات درمانی کوتاه مدت معتادان بی‌سرپرست، مرکز اقامتی ۶ ماهه به‌صورت پایلوت در رشت راه اندازی شده است.

Share