در اولین جلسه شورا پس از انتخابات مصوب شد

از اعلام وصول طرح سوال از شهردار رشت تا تصویب دو فوریت پاداش به سپیدرود

طرح پرداخت پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود رشت تصویب و طرح سوال از محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت اعلام وصول شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی رشت با حضور فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور، محمد حسین واثق کارگرنیا، رضا رسولی، عباس صابر، حجت جذب، مظفر نیکومنش نودهی، سید رضا موسوی روزان، مجید رجبی ویسرودی، مسعود کاظمی و فرهاد شوقی و محمد علی رفیعی نوده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مسعود کاظمی با تبریک حماسه حضور مردمی در انتخابات شورا و ریاست جمهوری گفت: این حضور نشاندهنده از همدلی و اتحاد در بین مردم است و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پایبندی و علاقمندیشان را به نظام جمهوری اسلامی نشان میدهد.

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: از همین جا به همه کسانی که منتخب مردم در شورای پنجم شدند تبریک میگویم و امیدوارم که راه آبادانی رشت با حضورشان ادامه پیدا کند.

رفیعی نوده: نمی‎توانستم به مردم رشت خدمت کنم برای همان کاندیدا نشدم

در ادامه جلسه محمدعلی رفیعی نوده به عنوان ناطق اول گفت: در ابتدا به منتخبین مردم در شورای پنجم تبریک میگویم و همچنین به افرادی که رای نیاوردند نیز تبریک می گویم چون می دانم نیتشان خیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی در مورد کاندیدا نشدنش مطرح شده است گفت: با افتخار اعلام میکنم که مالیات عمر خودم را به مردم شهرم دادم. خیلی ها می‌گفتند که بنده در انتخابات حضور پیدا نکردم به علت رای نداشتن یا رد صلاحیت شدن و یا ترسیدن از باخت بوده است. بنده میگویم که هیچ کدام از این موارد نبوده است. زمانی که وارد شورا شدم فقط عشق خدمت به مردم بود اما در اینجا فضایی را دیدم که نمی‌توانست بنده را در امر خدمت رسانی به مردم کمک کند و بنده شرمنده رشتوندان میشدم از این رو تصمیم گرفتم که خودم را کاندیدا نکنم.

این عضو شورای شهر رشت ادامه اظهارات خود گفت: شورا فقط عشق به مردم و شهر می خواهد، امیدوارم در شورای پنجم همدلی و اتحاد وجود داشته و اختلاف نظر و جنگ نباشد.

وی همچنین در مورد دو روخانه های شهر رشت اظهار کرد: از شورای منتخب پنجم خواهش میکنم در مورد رودخانه ها کارهایی اساسی انجام دهند. در شورای چهارم بودجه آمد ولی متاسفانه کارهای این دو رودخانه انجام نشد.

رفیعی نوده با بیان اینکه امیدوارم در شورای ـینده در مورد ترافیک فکر اساسی انجام شود تصریح کرد: بنده یک رشتی، متولد رشت هستم و هرکاری کردم برای رشت و شهروندان رشت بوده است. در ماهای پایانی عمر شورای چهارم کاری کنیم که یکی از طرحهای ترافیکی اجرا شود و شهر از این قفل زدگی دربیاید. همین اقدامات است که در کارنامه های ما می‌ماند.

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام تقی‌زاده

در ادامه این جلسه رضا رسولی به عنوان ناطق دوم این جلسه اظهار کرد: از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قدردانی میکنم  و از اینکه بار دیگر به بنده اعتماد کردند کمال تشکر را دارم.

وی به در گذشت مهدی تقی زاده روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب اشاره کرد و یادآور شد: این ضایعه برای همه ما دردناک بود و آن را به جامعه روزنامه نگاران استان و شهر رشت تسلیت میگویم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه اصحاب رسانه همیشه یاور شهر و مسوولین و پل ارتباطی میان مردم و ما هستند گفت: بنده نامه ای را در جهت نامگذاری معبری به نام مهدی تقی زاده تنظیم کرده ام، امیدوارم با تلاش و پیگیری ریاست کمیسیون فرهنگی و بقیه اعضا این امر صورت گیرد و بتوانیم کمی از دین خودمان را به این قشر زحمت کش و بی ادعا و شریف ادا کرده باشیم.

 تصویب دو فوریت پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود

گفتنی است در ادامه جلسه طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورا قرار گرفت، از این رو با درخواست مالی یکی از شاغلین شهرداری برای عمل جراحی با قید دو فوریت موافقت گردید.

همچنین طرح پرداخت پاداش یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود رشت با اکثریت آرا به صورت دوفوریت تصویب شد.

رضا رسولی در مورد طرح پاداش به سپیدرود به عنوان مخالف این اقدام اظهار کرد: بارها گفتم اگر به جای حمایت مالی و پاداش، امتیاز این باشگاه را خریداری می کردیم بهتر بود و اکنون نیز با رفتن سپیدرود به لیگ برتر افتخار می کردیم. اما بهتر است در مورد واژه پاداش در طرحی که مصوب میشود تغییر حاصل شود.

امیرحسین علوی نیز در این مورد گفت: برای پاداش و کمک مالی از سوی شورا باید هئیت فوتبال گزارشی را به شورا تحویل دهد.

اسماعیل حاجی پور در ادامه در مورد پرداخت پاداش و تعییر این واژه گفت: مبلغ یک میلیارد تومان برای سپیدرود کمک مالی نیست و در واقع پاداش صعود به لیگ برتر است. بهتر آن است که این پاداش به همراه مراسمی از سوی شورا صورت گرفته شود.

محمد علی رفیعی نوده نیز در این باره گفت: طرفداران تیم سپیدرود بدانند که در رست هیچ کسی به اندازه شورای شهر رشت دلسوز و حامی این تیم نبوده است و تا کنون بیش از ۲ و میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان به این تیم از سوی شورا و شهرداری کمک شده است.

کارگرنیا دیگر عضو شورا در این مورد اظهار کرد: تاکنون هر پاداشی از سوی شورا انجام شده است از کانال شهرداری و در مراسمی که شهرداری ترتیب داد صورت گرفت. این پاداش را طوری برنامه ریزی کنیم که فوتبالیست هاای ما در داخل شورا از انها تقدیر شود یا شورا به صورت مستقل برنامه ای را برای تقدیر و تشکر انجام دهد.

رفیعی در تایید حرف کارگرنیا گفت: بنده از همینجا اعلام میکنم که یک افطار با هزینه خودم در هر مکانی که تصمیم بگیرید برای قدردانی از اعضای تیم و کادر فنی و اعضای شورا خواهم گرفت.

اعلام وصول طرح سوال از شهردار رشت

همچنین در این جلسه سیدرضا موسوی روزان به عنوان نماینده اعضای شورای شهر در نشست شهرهای خلاق یونسکو با رای اعضای شورا انتخاب شد.

طرح سوال از محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز اعلام وصول شد و زمان آن برای هفته آینده انتخاب شد.

تصویب یک فوریت لایحه پل طبیعت

در ادامه لایحه پل طبیعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این مورد عباس صابر ریس کمیسیون عمران به عنوان مخالف گفت: در رابطه با این پروژه در سال ۹۵ شهرداری اشتباه کرد که پروژه را به مناقصه گذاشت. پیشنهاد میکنم هیچ طرحی BOT نباشد. چون به نفع شهرداری نخواهد بود و بنده با دو فوریت آن مخالف هستم زیرا بار مالی زیادی را برای شهر خواهد داشت.

حاجی پور موافق دو فوریت طرح گفت: وقتی یک گردشگر می آید نمیداند کجا برود. اینجا نه صنعتی نه کشاورزی است پس باید  به رشت جاذبه ببخشیم.

علوی با بیان اینکه با خود طرح موافق است اما با نحوه اجرای آن مخالف است یادآور شد: این پروژه وقتی  در کمیسیون عمران مطرح شد طرح اولیه آن با الان کاملا تفاوت دارد. با چنین رقمی میتوان پروژه های دیگری را انجام داد. مطالعه کامل برای پل طبیعیت انجام نشده داست. منبع از ۴۰ میلیارد تومان از کجا میخواهد انجام شود. این لایحه باید در سه کمیسیون بهداشت و عمران و بودجه بررسی شود.

در پایان یک فوریت لایحه پل طبیعت مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین لایحه تامین غذا در روز انتخابات در ازای آنکه دو برابر فرمانداری به شهرداری رشت پول دهد به صورت دو فوریت موافقت شد.

گفتنی در پایان با برگزاری جلسه شورا در روز سه شنبه هفته اینده موافقت شد.

Share