در دیدار مدیرعامل شرکت آبفار گیلان با نماینده ی رودبار مطرح شد؛

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب شرب روستایی شهرستان رودبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در دیدار با نماینده ی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال به حوزه ی آب شرب روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ محبعلی رنج ور در این جلسه که معاون امور عمرانی فرماندار و مدیر امور آبفار شهرستان رودبار نیز حضور داشتند، گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی ۳۵ میلیارد ریال جهت تامین و تقویت آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص می یابد.
وی افزود: با این اعتبار ۷ طرح آبرسانی روستایی نیمه تمام شهرستان رودبار تکمیل می شود.
وی، با اشاره به اینکه در سال قبل ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ی ملی به بخش آب آشامیدنی روستایی این شهرستان اختصاص یافت، تصریح کرد: شناسایی منابع جدید تامین آب شرب، بازسازی شبکه های فرسوده ی آبرسانی، ساماندهی انشعابات غیرمجاز و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب از مهم ترین اقداماتی است که با جدیّت در شهرستان رودبار در حال اجراست.
رنج ور با بیان اینکه عمده منابع تامین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان چشمه ها هستند، گفت: آبدهی چشمه ها با تغییر شرایط آب و هوایی استان به خصوص در فصل تابستان به شدت کاهش می یابد که پاسخگوی نیاز آبی موجود در روستاهای شهرستان رودبار نمی باشد.
وی افزود: هم اکنون مشاوران شرکت آبفار گیلان در شهرستان رودبار به دنبال شناسایی منابع جدید تامین آب شربند.
وی، با اشاره به اینکه دهستان درفک رودبار بعنوان منطقه ی محروم معرفی شده، اظهارداشت: طرح آبرسانی به روستای لیاول سفلی که در این دهستان واقع شده با بهسازی یک دهنه چشمه با آبدهی ۲ لیتر بر ثانیه و لوله گذاری به طول ۴ هزار متر در دست اجراست.
رنج ور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مهندس عزیزی مدیر جوان امور آب و فاضلاب روستایی رودبار جهت عملکرد مناسب در این شهرستان، گفت: امیدواریم با عنایت ویژه ی دکتر جمالی نماینده ی محترم شهرستان رودبار و همچنین سایر نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات بیشتری از منابع مختلف ملی و استانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اختصاص یابد.
نماینده ی رودبار در مجلس نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های مدیرعامل، معاونین و کارکنان شرکت آبفار گیلان جهت آبرسانی به روستاهای استان، افزود: بنده با تمام توان از فعالیت های این مجموعه حمایت و پشتیبانی می کنم.
منوچهر جمالی گفت: به زودی جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تعدادی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل شرکت های آبفای شهری و روستایی استان برگزار می کنیم تا مشکلات آب شرب گیلان بررسی و مرتفع شود.

Share