در بیست و سومین نشست تخصصی توسعه بیان شد

احیای ۲۵۰ هکتار از تالاب انزلی | زباله سوز در گیلان هزینه هنگفتی دارد

لاهوتی با بیان اینکه در مورد احداث زباله سوز باید ایده آل گرایی را کنار گذاشت، اظهار کرد: باید ببینیم آیا دولت توان پرداخت هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومانی این کار را دارد یا خیر؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در بیست و سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی توسعه، با بیان اینکه در مورد احداث زباله سوز باید ایده آل گرایی را کنار گذاشت، اظهار کرد: باید ببینیم آیا دولت توان پرداخت هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومانی این کار را دارد یا خیر؟ لازم است هم دولت و هم بخش خصوصی برای انجام این مهم وارد عمل شوند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری به موضوع تفکیک از مبدأ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید از مردم گیلان که از نظر فرهنگی موقعیت بالایی دارند تقدیر کنیم و با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازیم.

لاهوتی با تأکید بر ضرورت تبدیل کردن زباله به چیزی بی ضرر در نظر مردم، خواستار دستور کاری برای حذف پلاستیک از سبد مصرفی خانوارها شد.

احیای ۲۵۰ هکتار از تالاب انزلی

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این نشست از احیای ۲۵۰ هکتار از تالاب انزلی خبر داد و گفت: این مساله موفقیتی عظیم برای جامعه محیط زیست کشور به حساب می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری نیز مشمول ارزیابی محیط زیستی شده اند، یادآور شد: تمامی طرح‌ها در تمام مناطق آزا باید با ارائه نتیجه مثبت ارزیابی محیط زیست به اجرا در بیایند.

گلایه محمدی از بهای گزاف عوارض جاده ای در آزاد راه رشت-قزوین

همچنین در این نشست کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به اختصاص یک میلیارد تومان برای فرهنگ سازی در استان در زمینه محیط زیست و طبیعت اشاره کرد و آن را اتفاقی مثبت دانست.

وی با اظهار گلایه از بهای گزاف عوارض جاده ای در آزاد راه رشت-قزوین که یک شهروند شمال کشور را ملزم به پرداخت چندین هزار تومان به استان قزوین می کند حق استان گیلان را در این امر بیشتر دانست و افزود: از این پرداختی ها می توان برای بخش محیط زیست و بهبود اوضاع و رفع نیازهای آن هزینه کرد.

 

Share