لاریجانی در ضیافت افطار مشترک دولت و مجلس:

احزاب و گروه ها در زمینه چینش نیروها در دولت سهم خواهی نکنند

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروز قوای مختلف با هدایت های مقام معظم رهبری همین تفکر را دنبال می کنند، خاطر نشان کرد: امروز مسأله اصلی در کشور وضعیت اقتصادی بوده و اقتصاد ملی کشور ما دچار مشکل اساسی و جدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ضیافت افطار مشترک دولت و مجلس ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تأکید بر ضرورت بهره گیری از فیوضات این ماه، گفت: خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده مردم برگزار شد و دولت دوازدهم در حال استقرار است و امیدواریم رییس جمهور اعضای کابینه را در زمان مقتضی به مجلس معرفی کرده تا کشور زودتر در مدار اجرایی قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر دولتی باید براساس یک پارادایم مسلط و حرف و آرمانی شکل گیرد، اظهار داشت: امروز با چالش های مختلف منطقه ای و بین المللی مواجه هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) فرمودند همه باید در این زمینه پایدار بوده و استقامت کنیم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروز قوای مختلف با هدایت های مقام معظم رهبری همین تفکر را دنبال می کنند، خاطر نشان کرد:  امروز مسأله اصلی در کشور وضعیت اقتصادی بوده و اقتصاد ملی کشور ما دچار مشکل اساسی و جدی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس پایش های به عمل آمده در دولت و مجلس حدود ۲۰ مسأله مهم در کشور وجود دارد که باید نسبت به حل آنها کار کارشناسی صورت گیرد، گفت: متأسفانه امروز اقتصاد ملی ما ضعیف است و معتقدیم اگر این مسأله رونق پیدا کند، بسیاری از چالش ها برطرف خواهد شد.

دکتر لاریجانی با تأکید بر اینکه تابلوی اصلی دولت دوازدهم باید رونق اقتصاد ملی باشد، اظهار داشت: ساماندهی اقتصاد کشور، تنها بر عهده چند دستگاه یا وزارتخانه نیست، بلکه باید همه قوا و مسئولین از عمق جان آن را درک  و تلاش کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای ساماندهی اقتصاد هزینه ها را کاهش داده و تفکر کارآفرینی را در میان جوانان گسترش داده و زمینه را برای حضور آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم، گفت: دانشگاه های ما باید نسبت به رونق اقتصادی و تولید ملی در کشور احساس مسئولیت کرده و حلقه های لازم برای اتصال دانش و تولید را در کشور ایجاد کنند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: باید تفکر فرهنگی در جامعه به سمتی برود که اقتصاد ملی کشور در آن تقویت شده و کار به عنوان یک ارزش مطرح باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متناسب با شرایط امروز کشور دولت باید تابلوی رونق اقتصاد ملی را در دست داشته و چینش نیروهای خود را متناسب با آن انجام دهد، اظهار داشت: افرادی باید کارها را برعهده بگیرند که ابتکار کافی برای توسعه و رونق اقتصادی را دارا بوده، تجربه کافی داشته و برای انجام اقدامات، انقلابی باشند و توانمندی لازم برای ایجاد رونق اقتصاد ملی را داشته باشند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: خواسته مجلس از دولت این است که براساس این نکات اصلی چینش نیروها شکل بگیرد تا در ۴ سال آینده بتوانیم شاهد انجام اقدامات گسترده و مهم برای توسعه کشور باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید احزاب و گروه ها در زمینه چینش نیروها در دولت بخواهند سهم خواهی کنند، بلکه مهم این است که افراد کاردان و شایسته برای انجام امور کشور بکار گرفته شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به حضور نیروهای کارآمد در دولت یازدهم از جمله وزیر جهاد کشاورزی که مورد تأیید همه گروه ها و جناح ها هستند، گفت: در چینش نیروها خط بازی و سیاسی کاری اهمیتی ندارد بلکه مهم استفاده از نیروهای کارآمد است که می توانند برای کشور به خوبی کار کرده و امور را سامان دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی آنچه باعث می شود که دولت توفیق پیدا کند، این است که بتواند میان قوا هماهنگی ایجاد کرده و ملاحظات رهبری را در امور مد نظر قرار دهد.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد:  در موضوع هسته ای دولت و مجلس تلاش خوبی را انجام دادند اما اگر هدایت های رهبری در این زمینه نبود، هرگز به توفیق دست پیدا نمی کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه  دولت برای تقویت  بیش از پیش کارآمدی خود و رفع چالش ها، باید در کشور هماهنگی و همدلی ایجاد کند، گفت: ما در کشور با چالش های زیادی روبرو هستیم و برطرف کردن این چالش ها و انجام امور همواره با مشکلاتی روبرو است.

دکتر لاریجانی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) بر ضرروت عدم کینه ورزی مسلمانان نسبت به همدیگر، افزود: باید از انجام امور و ایراد سخنانی که موجب بدبینی می شود، پرهیز کنیم، چرا که باید نسبت به یکدیگر گذشت کرده و شرایط را با حلم و صبوری برای توسعه همگرایی ملی در کشور فراهم کنیم.

Share