همزمان با فرارسیدن ماه رمضان؛

اجرای طرح فرزندان رمضان المبارک در استان گیلان

طرح فرزندان رمضان المبارک همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان اجرا می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طرح فرزندان رمضان المبارک همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان اجرا می گردد.
هدف از اجرای این طرح ارتقا سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوان نسبت به ارتباط با خدا و تقویت روحیه توکل و اخلاص، ایجاد علاقه به محیط و جمع مؤمنانه می باشد.
انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌باشد و تکریم و غبارروبی مساجد، یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش‌آموزان با مسجد؛ به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نیروهای مؤمن و انقلابی خواهد بود. در همین راستا و با «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش‌آموزان با مسجد، ارائه می‌گردد تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش‌آموزان بینجامد.
این طرح از برنامه‌های فرزندان رمضان‌المبارک است که امسال برای نخستین بار در سبد برنامه‌ای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای پیوند عمیق دانش‌آموزان با مسجد در استقبال ماه مبارک رمضان قرار گرفته است.
در این طرح به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان قرارگاه و یا روحانی مسجد هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش‌آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسائل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت، فلسفه تأکید بر جماعت در اسلام و اهمیت تکریم و رسیدگی به مساجد با دانش‌آموزان بحث و گفتگوی دوستانه داشته باشند.
طرح مذکور به نحوی برنامه‌ریزی گردیده که حضور دانش‌آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر و یا نماز جماعت مغرب و عشا منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.
برنامه «جشن روزه اولی ها» با موضوع سفره افطار برای روزه اولی ها در قالب هیأت انصارالمهدی(عج) دومین برنامه طرح فرزندان رمضان المبارک می باشد.
همخوانی و ختم دسته جمعی قران کریم با عنوان بیوت نورانی باهدف ترویج توجه و قرائت قرآن در بین دانش آموزان به عنوان سومین برنامه طرح فرزندان رمضان المبارک در دستور کار قرار گرفته است.
در قالب این برنامه، پس از ثبت نام اعضای داوطلب و علاقه مند، قرائت آیات مبارک قرآن کریم بین آنان تقسیم خواهد شد. لازم بذکر است که در موقع ثبت نام، هر کس میزان تعهد خودش برای قرائت را در یکی از سطوح صفحه، حزب و جزء مشخص خواهد کرد. در پایان هر روز نیز میزان و تعداد ختم قرآن انجام شده، به اعضای طرح اعلام خواهد شد.
گفتنی است در راستای کمک به محرومان و مستضعفان و همچنین گسترش خدمات اجتماعی انجمن اسلامی، دانش آموزان در قالب طرح اکرام و اطعام ایتام و نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان و ایتام اقدام خواهند نمود.

Share