سردار عروج در سالگرد شهادت مدافع گیلانی حرم:

اجازه نخواهیم داد اندازه‌گیری معرفت دینی و الهی‌مان را به یک احوال‌پرسی ساده محدود کنند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه نمی‌گذاریم اندازه‌گیری معرفتی دینی‌مان به یک احوال‌پرسی ساده خلاصه شود گفت: ریسمان انقلاب اسلامی هرگز پاره نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سردار خسرو عروج نخستین سالگرد شهادت مدافع گیلانی حرم اهل بیت (ع) شهید حسینعلی پورابراهیمی در گلزار شهدای رشت با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بسیاری از اسناد شرعی تاریخی در گذشته موجود است که با زندگی شهدا تطابق دارد.

وی افزود: اسنادی که از تاریخ  برجای مانده حکایت از این دارد که بسان امیرالمومنین جنگجو وجود نداشته، پس چگونه است که ایشان با این ویژگی سکوت اختیار می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات تروریستی کافران در زمان علی (ع) گفت: اگر ماامروز ادعای مسیر علوی را داریم چطور جامعه جهانی ما را محاصره کرده است؟

عروج بابیان اینکه امام فرمودند ما دنبال مسیری هستیم که از سینه رسول‌الله و امام علی (ع) خارج می‌شود افزود: این مسیر همان مسیری است که ما ادعای آن را داریم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قران کریم به ویژگی‌های انسان‌های بزرگ و مسیر اسلام گفت: بزرگانی که انسان‌های افتاده را می‌بینند و اگر کاری از دستانشان برنیاید محزون می‌شوند.

عروج با اشاره به معنای واژه سلاح هوشمند در دوران دفاع مقدس بیان کرد: سلاح هوشمند یعنی عقل انسان پشت دستگاه عمل می‌کند اما در جبهه ما علاوه بر عقل و شعور انسانی شعور الهی و دینی نیز وجود دارد که این نگاه ایمانی است که اثربخش بوده و می‌خواهد محاصره جهانی را در هم شکند.

وی بابیان اینکه تروریست‌های  تکفیری برای تهییج افراد، فتاوی مختلف صادر می‌کنند تا باقدرت بتوانند عملیات‌هایشان را به نتیجه برسانند افزود: واکنش مردم ایران در حادثه  تروریستی که باید از آن به‌عنوان فشفشه یادکرد، دنیا را متعجب کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر نگاه الهی و شعور دینی در مقابله با تروریست‌ها گفت: اگر در دنیا بمبی منفجر شود همه از ترس فرار می‌کنند اما در ایران نه‌تنها ترسی وجود ندارد بلکه مردم جمع می‌شوند و نظاره‌گری می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت خون شهدا گفت: اگر به‌واسطه خون شهدا نبود ایران از زمان جنگ تا به امروز، هزاران بار زیر و رو شده بود و شهدا تنها شهید ما نیستند بلکه آن‌ها آمدند تا بشریت را احیا کنند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: این نهضت الهی ادامه‌دار خواهد بود، شاید حوادث و اتفاقات آن را به مو رسانده باشد اما ریسمان این انقلاب پاره نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد اندازه‌گیری معرفت دینی و الهی‌مان را از ما گرفته و به یک احوال‌پرسی ساده محدود کنند.

 مدافع حرم شهید حسینعلی پور ابراهیمی جمعه ۱۴ خردادماه ۹۵ حین عملیات مستشاری در حلب سوریه مجروح و صبح روز شنبه ۲۲ خردادماه ۹۵ بر اثر شدت جراحات در بیمارستان به فیض شهادت رسید.

شهید حسینعلی پور ابراهیمی درگاه، متولد ۱۳۵۰ در آستانه‌اشرفیه با ۱۹ ماه سابقه جبهه و ۲۰ درصد جانبازی دوران دفاع مقدس ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۵ از لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) عازم سوریه شده بود و پیکر پاک مدافع حرم شهید پور ابراهیمی دوشنبه ۲۴ خردادماه ۹۵ طبق وصیتش در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

Share