فرماندار آستانه‌اشرفیه خبرداد:

اتلاف ۹ رأس دام مشکوک به شاربن در آستانه‌اشرفیه | جای نگرانی نیست

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه ۹ رأس دام تلف شده مشکوک به بیماری شاربن بودند گفت: این تعداد رأس پس از نمونه‌برداری به صورت بهداشتی دفن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحیم حیدری گلرودباری در گفتگو با فارس با اشاره به اتلاف  ۹ رأس گاو در روستای کینچاء از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد گاوهای تلف‌شده مشکوک به ابتلا به بیماری شاربن یا سیاه‌زخم بودند که این شائبه قطعیت ندارد.

 وی بابیان اینکه دام‌های تلف‌شده بعد از نمونه‌برداری علمی به روش بهداشتی دفن و محل نگهداری آن‌ها سم‌پاشی شد افزود: نمونه‌ها برای بررسی‌های دقیق‌تر به آزمایشگاه مرکز استان و تهران  ارسال شدند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه دام‌ها باید هر ۱۲۲ ماه واکسینه شوند گفت: متأسفانه دو ماه از واکسینه کردن دام‌ها گذشته بود و به همین دلیل با اعزام گروه‌های دامپزشکی در این روستا و روستاهای اطراف اقدام به واکسینه کردن دام‌ها شد.

وی با تأکید بر اینکه دامداران در مراکز تخصصی ذبح اسلامی اقدام به ذبح کنند افزود: انتظار می‌رود که مردم در صورت مشاهده بروز مشکلاتی ازاین‌دست بلافاصله دامپزشکی را در جریان گذاشته و حتماً گوشت را از مراکز عرضه گوشت مطمئن تهیه کنند.

Share