امام جمعه موقت رشت

آقای روحانی از شما می‌خواهیم اشتغال جوانان را حل کنید

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مدیران دولتی از ریخت و پاش خودداری کنند، گفت: آقای روحانی شما به مردم قول‌های زیادی داده‌اید اما اشتغال جوانان با شعار حل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم, حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رشت ضمن دعوت به تقوای الهی و ترس از خدا اظهار داشت: نباید هیچ گاه نا امید شویم و همه با حضور در نماز جمعه به تقوای خود اضافه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان قرار داریم افزود: روزه، برکات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی ما دارد و موجب سلامتی نفس و جسم می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: “گاهی در زندگی نسیم‌هایی می‌وزد و این نسیم همیشگی نیست” و ماه مبارک رمضان نسیمی است که با برکات ویژه می‌آید.

صدیق عربانی ماه رمضان را ماه رحمت و برکت دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ماه حداکثر بهره و استفاده را ببریم و فرمان خدا را اطاعت کنیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مناجات هنگام سحر در ماه مبارک رمضان برکات فراوانی دارد بیان کرد: بهتر است در شب‌های ماه رمضان نماز شب بخوانیم و این ماه برترین ماه خدا است.

وی بخشش گناهان بندگان خدا و دعوت به سفره مهمانی خداوند را از جمله ویژگی‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند “اگر خداوند در ماه رمضان از کسی نگذرد دیگر فرصتی برای او نیست” و باید از این فرصت‌های به‌دست آمده استفاده کنیم.

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: باید مسئولان به فکر چایکاران و کشاورزان باشند و باید دست آن‌ها را بگیریم و اجازه ندهیم از روستاها به شهرها پناه بگیرند و اگر آنها بکارند و درو کنند دولت از واردات محصولات بی‌نیاز خواهد بود.

صدیق عربانی با بیان اینکه مردم در انتخابات حضور شکوهمندی داشتند گفت: این ملت ملتی است که با خداوند و شهدا، پیمان وفاداری بسته است و فریب هیچ مستکبری را نمی‌خورد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هیچ گاه نباید بگوییم دعاهای ما اجابت نمی‌شود اظهار داشت: کسانی که ناامید هستند خسران زده هستند و هیچ وقت نباید از رحمت خداوند ناامید شویم.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه سفره‌های قرآنی، کشور ما را بیمه می‌کند تاکید کرد: هیچ گاه نباید از قرآن فاصله بگیریم و قرآن نوری است که برکات زیادی دارد.

وی با اشاره به روزه خواری در ماه مبارک رمضان بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر کسی بدون عذر موجه روزه خواری کند روح ایمان از او خارج می‌شود.

امام جمعه موقت رشت حضور مردم در انتخابات را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: از تمامی کسانی که زحمت کشیدند تا مردم پای صندوق رای بیایند تشکر می‌کنم و بسیاری از افراد ساعت‌ها پشت صندوق رای ماندند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: رزمندگان ما اجازه ندادند ذره ای از خاک ما به‌دست بیگانگان بیفتد.

وی خطاب به روحانی, رئیس جمهور ایران گفت: آقای روحانی به مردم قول‌های زیادی دادید و از شما می‌خواهیم اشتغال جوانان را حل کنید و این با شعار درست نمی‌شود و از مدیران دولتی می‌خواهم که ریخت و پاش نکنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه باید از اسراف و ریخت و پاش خودداری شود خاطرنشان کرد: باید به محرومان رسیدگی شود و هیچ گاه مردم فراموش نشوند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اظهار داشت: این سفر یک سفر خنده آور است و عربستان نه به زنان خود آزادی می‌دهد و نه آن‌ها پای صندوق رای را دیده‌اند و آن وقت می‌گویند ایران مخالف حقوق بشر است.

Share