استاندار گیلان

گیلان صد درصد اعتبارات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را جذب کرد

استاندار گیلان صبح امروز در آستانه فرا رسیدن ولادت امام زمان (عج) در مراسمی از حامیان برگزیده ایتام قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این آیین که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت امام زمان (عج) اظهار داشت: بسیار خرسندم که خداوند متعال توفیق یافتم در مکانی که مزین به نام امام راحل (ره) و در جمع صمیمی که با عشق به نیازمندترین افراد یاری می‌رسانند حضور یابم.

وی با بیان اینکه با عملکرد کمیته امداد درخصوص خدمت رسانی به قشر محروم جامعه غریبه نیستم، افزود : توانمندسازی خانواده های محروم از طریق ایجاد اشتغال برای آنها با ارائه تسهیلات قرض الحسنه و منابع بانکی کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که کمیته امداد در چند سال اخیر به خوبی از پس این مهم برآمده است.

نجفی خاطرنشان کرد: خداوند متعال فرصت خدمت رسانی به محرومان را نصیب امدادگران کمیته امداد کرده است و ارزش و اجر این خدمت رسانی نیز در نزد خودش محفوظ و ماجور می ماند و از حیث مادی قابل قیاس نیست.

دکتر نجفی با ابراز خرسندی از توفیقات حاصل شده در بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد استان اظهار داشت: خوشبختانه کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی مددجویان اقدامات خوبی را در بخش اشتغال این قشر انجام داده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اختصاص ۶۵ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به ۴ هزار و ۳۱۲ مددجو کمیته امداد آن را اقدامی ازشمند در توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: خوشبختانه گیلان با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات این بخش جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

وی پرداخت ۸ میلیارد تومان کمک هزینه جهیزیه و رشد ۵۰۰ درصدی در ساخت، تعمیرات مسکن مددجویان گیلان را از جمله اقدامات ارزشمند کمیته امداد در سال ۹۵ برشمرد.

نجفی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری و فرمانداران را مکلف نمود تا نهادهای خیریه را ساماندهی کرده و در این بخش برنامه داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت قانونمند کردن و ساماندهی صندوق‌های صدقات و زکات تأکید کرد.

استاندار گیلان حل مشکل اشتغال را از جمله اولویت مهم کاری خود در بدو ورود به استان برشرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های خوب صورت گرفته نرخ بیکاری استان از ۱۵.۶ درصد سال ۹۲ به ۱۱.۳ درصد در سال ۹۵ کاهش یافت.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای بنده به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که مدیر بانکی نسبت به مباحث کمیته امداد و بهزیستی حساس نباشد یادآور شد: در سال گذشته نیز در نشستی که احساس کردم به مباحث کمیته امداد و بهزیستی و نیازمندان توسط آن مدیر بانکی بی مهری شده آن مدیر را از جلسه اخراج کردم و هر چند که بعداً جبران کرد

نجفی بر ضرورت خدمت رسانی هر چه بیشتر مدیران به مردم تأکید کرد و افزود: باید از فرصت خدمتگزاری که خداوند متعال برای ما فراهم کرده به نحو مطلوب در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم بهره‌ گیریم.

وی رسیدگی به مشکلات نیازمندان و رفع دغدغه آنان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید شرایط لازم را در جهت اشتغال پایدار نیازمندان و توانمندسازی این عزیزان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان طرح تحول سلامت را از جمله اقدامات خوب دولت در بخش سلامت برشمرد افزود: دولت یازدهم در این بخش کار بزرگی را انجام داده است.

وی بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تأکید کرد و افزود: نباید با ایجاد انگیزه هر روز به تعداد مددجویان و صدقه بگیران بیافزاییم.

وی کمبود زمین در گیلان را از جمله موانع در سرمایه‌گذاری دانست وافزود: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانست در استان شکل گیرد متأسفانه با مشکل کمبود زمین مواجه شد هر چند که موفقیت‌هایی در این بخش حاصل شد.

در این نشست استاندار گیلان از ۶ حامی برگزیده ایتام و محسنین و کمک جهیزیه با اهداء لوح قدردانی کرد.

در پایان این نشست  همچنین فرش دست بافت با نقش گل سوسن چلچراغ ، بافت مددجویان بخش دیلمان به استاندار گیلان اهدا شد.

نجفی همچنین در بدو ورود به کمیته امداد در واحد اکرام ایتام حضور یافت و سرپرستی تعدادی از ایتام را عهده دار شد.

Share