استاندار در نشست با مشاوران صنعت بازیافت اتحادیه‌ی اروپا مطرح کرد

گیلان استان پایلوت در طرح کاهش پسماندهای پلاستیک

استاندار در نشست با مشاوران صنعت بازیافت اتحادیه‌ی اروپا گفت:گیلان به عنوان استان پایلوت در طرح کاهش پسماندهای پلاستیک در استانهای شمالی کشور از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست با مشارکت اتحادیه ی اروپا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست ضمن خیرمقدم به نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا در حوزه مدیریت پسماند و با قدردانی از اقدامات محیط زیست بویژه معاون دریایی این سازمان افزود: در مدت ۳.۵ سال دولت تدبیر و امید اقدامات بسیاری در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ زباله انجام گرفته و در حال سپری شدن است.

وی حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه‌ی پسماند در این نشست را نشان از آمادگی کامل استان در این بخش دانست و اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی و جدی دولت یازدهم پرداختن به مسائل زیست محیطی، پسماند و جمع آوری و تفکیک زباله است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: مدیران استانی با اعتقاد کامل به این حوزه گام‌های روبه جلو برمی‌دارند و در عملیاتی شدن این بخش بسیار مصمم هستیم.

وی اظهار داشت: در این بخش از ظرفیت بخش‌ دولتی و خصوصی برای پیشبرد اهداف کمال بهره را خواهیم برد.

استاندار گیلان افزود: باتوجه به فرهنگ غنی مردم گیلان اجرای پروژه‌ها از سوی اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند به بهترین وجه و راحت‌تر با همفکری درخصوص اشتغال دانش بنیان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ گیلان را به عنوان استان گردشگری تعریف کردیم افزود: گردشگر نیازمند محیطی پاک، سالم و عاری از هرگونه زباله و پسماند است.

دکتر نجفی به جمعیت ۲.۵ میلیون نفری استان و همچنین بیش از ۲.۵ میلیون نفری مسافران به صورت ماهیانه در گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: در طول سال بیش از ۳۲ میلیون نفر مسافر در گیلان اقامت می‌کنند که باید براساس این تعداد برنامه‌ریزی‌های لازم نیز اندیشیده شود.

وی به حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور به ویژه استان گیلان اشاره و اظهار داشت: NGO ها در بخش محیط زیست با اندیشه‌ای والا ورود پیدا می‌کنند و توجه مردم، دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و جوانان به حفظ محیط زیست و جنگل بسیار بارز است.

وی افزود: استقبال از سازمان‌های مردم نهاد و پر رنگ کردن آن در جامعه جزء افتخارات دولت تدبیر و امید است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حضور نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا در حوزه‌ی زیست محیطی در کشورهای مختلف نشان از اقدامات شایان توجه در این مناطق دارد گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مختلف از این حضور در استان گیلان حمایت و استقبال می‌کنیم.

وی با قدردانی از سازمان محیط زیست درخصوص انتخاب استان گیلان به عنوان پایلوت در بخش کاهش پسماندهای پلاستیک در استانهای شمالی کشور افزود: با گام‌هایی که در این بخش برداشته خواهد شد نشان می‌دهیم که این انتخاب یک انتخاب اصلح بوده است.

در این نشست که خانم دکتر فرشچی معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور، نمایندگان سازمان بازیافت و صنایع مربوط به تولید و بازیافت پلاستیک و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند آقایان Cornelis Wielenga و Wim Van Breusegem مشاوران صنعت بازیافت اتحادیه‌ی اروپا به ارائه ی راهکارهای کاهش پسماندهای پلاستیک در گیلان پرداختند.

Share