جلال الدین محمد شکریه:

گامهای مثبتی در راستای بهبود فضای کسب و کار در گیلان برداشته شد

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران اعتقاد دارد که اقتصاد ایران به صورت دیوان سالار رشد کرده است و تنها راه توقف این اقتصاد، اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی است و به عبارتی اقتصاد پایدار و متوازن در گرو نیل به اقتصاد مقاومتی است که در راستای تحقق این فرمان محقق می شود و مجددا سال جاری هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلال الدین محمد شکریه در خصوص موفقیت دولت در کنترل و مهار تورم با توجه به تلاطمات اقتصادی پیش روی دولت بیان کرد: جای شک و تردید نیست که نگاه دولت در جهت ارتقای وضعیت موجود بوده است و تمام تلاش خود را به این امر مهم معطوف کرده است. در این دولت نرخ تورم هم کاهش یافته است وهم ثبات در بازار و در کارنامه چهارساله دولت مشاهده می شود. از سوی دیگر در زمینه موجهای اقتصادی به جز یک مرحله که اخیرا پیش آمده، ما شاهد موج دیگری نبودیم و به عبارتی موج اقتصادی غیرقابل مهاردر دولت آقای روحانی وجود نداشت. البته نرخ تورم که اکنون کاهش قابل توجهی یافته و حتی به تک رقمی نیز رسیده حاصل عملکرد دولت است که بدون ریاضت اقتصادی این کاررا عملی کرده است، این در حالی است که نرخ تورم در گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ درصد متغیر بود لذا حاصل این مهم موجب ترغیب سرمایه گذاری بیشتر در کشور می شود.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به نام گذاری سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی افزود: همه جهت گیری های دستگاههای اجرایی برای شکل گیری این اقتصاد صورت گرفت. اما قرار نیست این تفکر اقتصادی در سال ۹۵ پایان یابد و پرونده اقتصاد مقاومتی در این سال بسته شود بلکه در سال جدید نیز همگام با شعار جدید باید کار خودمان را ادامه دهیم. تمام نامگذاریهای چند سال اخیر جهتگیری های اقتصادی داشته و این پیام مهمی است که از سوی مقام معظم رهبری در شناسایی نقاط ضعف اقتصاد کشور مکررا به مسایل اقتصادی اشاره کرده اند.

شکریه تصریح کرد: اقتصاد توانمند موجب پشتوانه ای مثال زدنی و قوی برای ما حتی پای میز مذاکره نیز خواهد بود لذا فارغ از فشارهایی که بر ما وارد میشود این اقتصاد است که قدرت ما را در منطقه و خاورمیانه رقم میزند. دراین راستا تا به امروز به نظر می رسد شاکله اقتصاد مقاومتی در دستگاههای اجرایی با توجه به ظرفیت هردستگاه چه دولتی چه خصوصی به دست آمده و نقاط ضعف و قدرت آن را می دانند و اعتقاد دارم که این مهم همچنان ادامه یابد.البته در کشورنیز باید یکسری اصلاحات را در ساختار اقتصادی خود لحاظ نماییم دنیا نیز به همین سمت و سو حرکت میکند آنان هم شاکله اقتصادی خود را با عنایت به روند اقتصاد دنیا متغیر قرار میدهند.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران بیان داشت: دولت توانسته بستر خوبی را با آرامش ایجاد کند و اصلا از دستورالعملها و بخشنامه های هیجانی پرهیز کرده است. درمدت ۴ سال اخیر دولت دراین رابطه موفق عمل کرد، یعنی نیامد برای رفع یک مشکل دستورالعملی را صادر کند که عمر اجرایی آن حتی به دو ماه هم نکشد و در مسایل اقتصادی به دنبال عوامفریبی نرفت و مسایل را صادقانه با مردم در میان گذاشت و این همان رابطه صادقانه دولت با مردم بود. نمی توان جلوی رکود و تورم و رکود تورمی را با بخشنامه و دستورالعملهای هیجانی گرفت اقتصاد راه خودش را می رود و یک جریان سیال و توفندهای است که هر مانعی  را برمیدارد اگر شما ساختار اقتصادی داشته باشید در تکانه های اقتصادی موفقتر عمل خواهید کرد و دولت تا انتخابات می باید با همین سبک ادامه دهد.
شکریه با اشاره به مدیریت خوب  قانون فضای کسب و کار در کشور و رابطه مردم با دولت بیان کرد: در دولت استانداران این نقش را به خوبی دنبال کردند و ما شاهد هستیم در گیلان استاندار گیلان و دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به محوریت رییس اتاق بازرگانی در شورایی به نام گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بررسی موانع فضای کسب و کار موجب تسهیل و حل مشکلات این بخش شدند. با تشکیل جلسات منظم در استان و خروجی مناسب این جلسات  و نیز جلسات هفتگی رفع موانع تولید که در راستای بهبود فضای کسب و کاربرگزار شد اقدامات و گامهای مثبتی از سوی دولت تدبیر و امید در استان برداشته شده است.

Share