رئیسی در جمع مردم تهران:

کشور با حرف‌درمانی اداره نمی‌شود | کسانی که مردم را ناامید کرده‌اند باید پاسخگو باشند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مظهر خوبی‌ها و پاکی‌ها بوده است، گفت: ضعف مدیریت اجرایی شرایط کشور را به نقطه غیرقابل تحمل رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز شنبه ۹ اردیبهشت در همایش حامیان مردمی‌اش طی سخنانی گفت: حضور شما به دلیل آن است که سربازی در بین شماست که هویت او چیزی جز با مردم بودن و چیزی جز انقلاب اسلامی نیست.

وی افزود: در نظام ما رای مردم یک حقیقت واقعی است که همه اجزا در این نظام باید با رای مردم انتخاب شود و همانطور که حضرت امام میزان را رای ملت می‌دانستند امروز هم مقام معظم رهبری رای مردم را برای کشور سرنوشت‌ساز می‌دانند.

رئیسی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ما شرایط خاصی دارد و گام‌های ارزشمندی برداشته شده و افتخارات زیادی هم آفریده شده به برکت ایثارگری ایثارگران کشور ما امنیت دارد. اما به دلیل ضعف شرایط مدیریت اجرایی کشور دچار مشکلاتی است و این وضع غیر قابل تحمل است که باید متحول شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز نگاه به مردم دارای آسیب است نگاه به بیگانه قابل نقد است و نگاه به ثروتهای ملی و هم قابل توجه است. آیا مردم ما توانایی رفع مشکلات اقتصادی و فقر و معیشت را ندارند یا ملتی هستند که در مقابل هشت سال جنگ تحمیلی ایستادند و افتخار آفریدند.

رئیسی ادامه داد: آیا امروز ما نمی‌توانیم با نیروی انسانی کارآمد به ثروتها و سرمایه‌های ملی کشور مشکلات کشور را حل کنیم. آیا جا دارد که ما تردید کنیم که ملت توانایی گره‌گشایی از مشکلات کشور را دارند. باید نگاه به مردم را نگاه واقعی کرد.

وی با بیان اینکه نگاه به توانمندی‌ها و نیروی انسانی کشور باید عوض شود گفت: اعتقاد ما این است که مردم در عرصه‌های مختلف می‌توانند از بسیاری از مسائل کشور گره‌گشایی کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به معضل بیکاری در کشور تصریح کرد: امروز ۴۰ درصد از جوانان تحصیلکرده بیکار هستند علاوه بر آن ۳۰ درصد از دیگر جوانان هم شغل ندارند و نرخ بیکاری ما ۱۲ درصد است و این به دلیل مناسب نبودن کسب  و کار است آیا باید همین فضا ادامه پیدا کند و یا ما نگاهمان همچنان به دستان بیگانگان باشند ما می‌توانیم با احیای ظرفیت‌های موجود ومدیریت قوی، جهادی و انقلابی بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا علیرغم ارتباط کمی که با دریا دارند ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی خود را از این طریق حل می‌کنند که کشور ما با وجود ۱۰ هزار کیلومتر ساحل این سهم تنها دو درصد است.

رئیسی افزود: امروز ما در صنایع پتروشیمی، قابلیت افزایش ظرفیت از ۲ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن را داریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل مسکن در کشور گفت: زمانی که مسکن مهر آغاز شد چشم بسیاری از مردم به آن دوخته شد اما ناباورانه چند سال است که این پروژه تعطیل شده چرا امید بسیاری از مستضعفان و محرومان را ناامید کردند و باید به ملت پاسخ دهند.

رئیسی با بیان اینکه این کار را می‌توان در مدت کوتاهی سرو سامان داد عنوان کرد:‌ مسکن مهر در این دولت هر سال ۶ درصد رشد کاری داشته اما با ارزیابی که ما کرده‌ایم تا آخر سال جاری می‌شود مسکن مهر را به مردم تحویل داد.

وی با طرح این سوال که چرا باید ۵۰۰ هزار جوان آماده ازدواج در صف دریافت وام ازدواج باشند، تصریح کرد: این درحالی است که چند نفر که حتما کسانی هستند که جزو کارآفریناند و ما معتقدیم که باید حمایت شوند وام‌های ۳۴۰۰ میلیارد تومانی می‌گیرند و این وام‌ها به افراد و مشتریان بدحساب بانکی داده می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون که نقدینگی کشور سه برابر شده این نقدینگی کجا رفته آیا این انصاف است که چند نفر نقدینگی کشور را به یغما ببرند و در خط تولید صنایع مورد استفاده قرار ندهند.

رئیسی با بیان اینکه شرایط امروز کشور جز با یک تحول در نظام مدیریت کشور قابل حل نیست، گفت: اولین گام در این مسیر اصلاح نظام اداری است در کشوری که تراز دولت اسلامی است نظام اداری باید سالم باشد و این نظام اداری باید بدور از رشوه و پارتی‌بازی بتواند چرخهای اداره کشور را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه برخی تصور کردند بنده طلبه رقیب دولت هستم گفت:‌ این حرف درست نیست زیرا رقیب اصلی دولت عملکرد ۴ ساله خود دولت است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه بحث ما درباره احزاب و جریانات سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: سوال ما این است که چرا بعد از ۳۸ سال دستگاه اداری کشور ما در تراز دولت اسلامی قرار ندارد و اقتصاد مقاومتی مورد خواست رهبر معظم انقلاب که بتواند در برابر همه فشارها و تحریمها و زیاده‌خواهی افسارگیسخته دشمن مقاومت کند ایجاد نشده است.

رئیسی ادامه داد: دولت موظف است در هر سال یک میلیون مسکن بسازد که این موضوع در قانون آمده است و دولتی که سرکار می‌آید باید بتواند این کار را انجام دهد. ما معتقدیم ظرفیت‌هایی که در حوزه کشاورزی و مسکن داریم می‌تواند بسیاری از مشاغل را فعال کند به عنوان مثال ما سال گذشته زائرسرایی را در مشهد مقدس ساختش را شروع کردیم که امسال همزمان با ولادت امام حسن مجتبی آن را افتتاح می‌کنیم که ظرفیت ۶ هزار زائر را دارد.

وی تصریح کرد: مباحثی که ما مطرح می‌کنیم با نظر کارشناسی است و اعتبار آن قابل تامین است تمام برنامه‌های ما پشتوانه علمی و پژوهشی از دانشگاه‌های معتبر کشور دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بحث ازدواج جوانان گفت: ما هم اکنون ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج داریم و ایا با وجود این همه منابع امکان ایجاد شغل و مسکن برای آ«ها نداریم.

وی افزود: فاصله طبقاتی موجود در کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و باید آن را کم کنیم. ما در کشور برای طبقات فقیر و دهک‌های پایین ظرفیت افزایش یارانه‌ تا مرز ۳ برابر و مرز ۱۵۰ هزار تومان را داریم و از طرف دیگر باید جلوی حقوقهای نجومی را بگیریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشراه به دوران مدیریتی خود در سازمان بازرسی کشور نیز گفت: در آن دوران بازرسی که از بسیاری از سازمانها انجام دادیم در مقابل چشم مدیران گذاشتیم اما امروز بحث از آسیب‌زدایی است که باید با اراده راسخ برای این کار پیش‌گام شد.

وی با بیان اینکه امروز آقایان می‌گویند ما مالیات را افزایش داده‌ایم عنوان کرد: این مالیات را از چه کسانی می‌گیرید کسانی که مالیات می‌دهند یا کسانی که فرار مالیاتی دارند امروز فرار مالیاتی در کشور ما چند برابر دریافت مالیات است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در کشور گفت: به نظر من زمینه نقش‌آفرینی بانوان در کشور فراهم است در مورد حقوق شهروندی کسی که کار ندارد و شاهد از دست دادن شغل اعضای خانواده خود است چه می‌توان گفت چرا باید در صنعت کشور ما با ۵۰ ردصد ظرفیت خود در چرخه باشد برنامه ما این است که سالی ۲۵ درصد از این کارگاهای تعطیل شده را احیا کنیم.

وی ادامه داد: چرا ما کشور را معطل به نگاه بیگانگان می‌گذاریم براساس شاخصی که آقا گفتند کاندیداها نباید نگاهشان به خارج از کشور باشد ما اعلام می‌کنیم نگاه ما به دست جوانان تنومند کشور است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز معلمان ما نباید در اولیات زندگی خود دچار مشکل باشند و یک موسسه پولی به نام فرهنگیان در آن اتفاقات بسیاری نگران کننده بیفتد و شرایط اعتراض آنها را فراهم کند با عمق شناختی که ما از مسائل کشور داریم قطعا شرایط به نفع مردم قابل تغییر است.

رئیسی در بحث مبارزه با فساد عنوان کرد: برای مقابله با فساد قبل از هر کس باید رئیس دولت مدعی مبارزه با فساد باشد هر کس امروز دولت را نسبت به فساد مطلع کرد باید از او تقدیر کنیم نه اینکه از فساد و مفسد حمایت شود.

وی تصریح کرد: خدا می‌داند هیچ جا برای من در این عالم بهتر از پست خدمتگذاری به حضرت رضا(ع) نیست اما ما می‌خواهیم دیگر سرپرست خانواده‌ها و جوانان از بیکاری خجالت نکشند کشور با حرف‌درمانی اداره نمی‌شود و مردم اقدام و عمل می‌خواهند.

Share