به روایت استاندار

چند درصد از گیلانیان به دکتر روحانی رای دادند و تعداد آرای رئیسی چقدر است

نماینده عالی دولت در گیلان تعداد آراء مأخوذه‌ی جناب آقای دکتر حسن روحانی در استان گیلان را یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۵ نفر عنوان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز با بیان آمار نهایی مشارکت مردم در انتخابات روزگذشته و درصد آرای نامزدهای ریاست جمهوری در گیلان گفت: حدود ۷۰ درصد از گیلانیان به دکتر روحانی رای دادند.
دکتر محمدعلی نجفی با قدردانی از مردم شریف گیلان که با حضور پرشکوه و هوشمندانه‌ی خود حماسه‌ی دیگری آفریدند افزود: در مقابل این مردم عزیز که با حضور قوی و پرشور یک روز به یادماندنی را در تاریخ حماسی این استان به ثبت رساندند سر تعظیم فرود می‌آورم.
وی با اشاره به مشارکت ۸۲.۷۵ درصدی مردم گیلان در این انتخابات خاطر نشان کرد: تعداد آراء مأخوذه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۳۲ نفر است که نسبت به دوره‌ی قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
نماینده عالی دولت در گیلان تعداد آراء مأخوذه‌ی جناب آقای دکتر حسن روحانی در استان گیلان را یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۸۵ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: دکتر روحانی ۶۹.۳ درصد از آراء مردم گیلان را کسب کرد که نسبت به سال ۹۲، ۲۶۰ هزار نفر معادل ۱۳ درصد بیشتر از دور گذشته بوده است.
وی ادامه داد: تعداد آرای مأخوذه‌ی جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی نیز ۴۴۲ هزار و ۷۲۸ نفر معادل ۲۹.۲ درصد ، جناب آقای سیدمصطفی میرسلیم ۱۷ هزار و ۶۰۳ نفر معادل ۱.۱ درصد و جناب آقای سیدمصطفی هاشمی طباء ۷ هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۰.۵ درصد است.
دکتر نجفی با بیان اینکه مردم گیلان همزمان با تمامی هموطنان عزیز بار دیگر با حضور مقتدرانه‌ی خود منش مردم سالاری دینی را به اجراء گذاشته‌اند افزود: بسیار خداوند را شاکریم که با امنیت کامل و آرامش این انتخابات در سطح استان برگزار شد.
وی با قدردانی تلاش‌های ویژه‌ی دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت : در این میان جا دارد از عوامل اجرایی، نظارتی، نظامی، انتظامی، بسیج، بازرسین و دیگر عوامل علی الخصوص رسانه‌ی ملی، جراید و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری که مجریان انتخابات را همراهی کردند قدردانی کنم.
دکتر نجفی خطاب به مردم عزیز و طرفداران کاندیداها اظهار داشت: تا دیروز رقابت در بین طرفداران کاندیداها وجود داشته اما از امروز همه با رفاقت، همکاری و همدلی برای ساختن ایرانی آباد و گیلانی همراه با توسعه و امید برای رفع مشکلات معیشتی، رفاهی و اقتصادی و اجتماعی مردم باید گام برداریم.
وی افزود : در مقابل این عظمت مردم و حضور در پای صندوق های رأی هر قدر تلاش کنیم باز مدیون الطالف آنان هستیم.

Share